• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Illusion WAX bevinding

Dominic

Detailing addict
9 mrt 2011
385
65
41
He freaks,

wat een prachtige zondag ....

Vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe wax getest om de wax een eerlijke kans te geven hebben ik het volgende uitgevoerd:


Wassen (poorboys SS&S)
Klei (Meguiars & spray and wipe)
Polieren (Mezzo)
Polieren (Finale)
Glaze (Black hole)
Wax (ILLUSION)

Een hele karwei ....

De wax is SUPER zacht en smeert zeer goed open maar echt zeer goed.
De Geur is zalig je zou er zo je lepel insteken en hem op eten al denk ik dat dit laatste slecht zou scoren ...
De wax moet naar het schijnt heb ik gelezen een tijdje curen een uurtje tot 3 uurtjes nu de motorkap heb ik na een uur met een monello doek opgeblonken en dat zonder problemen
Maar enkele andere delen hebben toch wel 2 u staan curen en het afwrijven ging toch minder vlot dus langer of een uur laat ik deze toch niet meer curen waarom moeilijk doen als gemakkelijk ook gaat.

Het resultaat:

8-o De Max !!

Nu ik ben er zeker van dat de voorbereiding hier een grote rol in speelt ik heb zeer veel tijd gestoken in de voorbereiding en dat komt zeker ten goede op het einde van de rit.
Als ik het eind resultaat bekijk dan kan ik dit enkel met de volgende waxen vergelijken:


- Meguiars NXT
- Dodo orange Crush
- Dodo Purple Haze
- Natty's
- WOLFGANG FUZION

Kwa budget vergelijk ik hem het best met de Fuzion die nog iets gemakkelijk verwerkt (mag er direct af hoeft niet te curen)
Maar het eindresultaat is zowiezo het mooist met ILLUSION!


Resultaat de wagen heeft een DIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEPE glans Prachtig gewoon


Ik heb hier al enkele productjes van Auto Finesse en ik moet zeggen ze zijn sterk bezig !

13216191.jpg

13215842.jpg

13216048.jpg

13216184.jpg

13216425.jpg
 
Nu heb ik de Ilusion ook,.maar 3 uur laten curen? Swipe test voldoet ook prima, bij een temp van 15gr was dit bij mij na ongeveer 10 min.
 
Ten eerste prachtig resultaat!!

Kun je ook het verschil(verwerking,resultaat) aangeven tussen de PB Natty s en de Illusion?
 
Leuk verslag. Auto ziet er weer super uit.
Ook ik ben erg tevreden over de Af producten dus deze wax toch maar eens aan mijn wensenlijstje toevoegen.

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is niet alleen een vergelijking qua verwerking resultaat met de Natty's maar ook met de DJ waxen. En verder ben ik natuurlijk benieuwd naar de standtijd van de wax. Dus hoop dat je regelmatig een update wilt plaatsen.
 
Bedankt voor de recensie! Urenlang curen heeft helaas bij mij niet de voorkeur, vind dat zelf erg gebruiksonvriendelijk. Maar op zich is het wel goed dat de wax na een uur überhaupt nog van de lak af te vegen is.. :-b

Ben benieuwd naar de standtijd. ;)
 
Ziet er mooi uit! De voorbereiding heeft een een hoop, al dan niet alle, invloed op het eindresultaat maar een wax kan daar zeker wat mee doen.
 
Het curen was geen goed idee een uurtje is meer dan voldoende.
En persoonlijk ben ik de luxe van de Fuzion wax gewoon Easy on Easy off dus de volgende keer Illusion er op een swipe test en ...
De toekomst zal raad brengen ivm bescherming nu het is zoals ze schrijven een show wax en kwa bescherming denk ik niet dat ik MAANDEN moet rekenen.
 
Knap werk!

Maar moet je voor auto finesse waxen geen rejuvante gebruiken om oliën te verwijderen voor goeie hechting ?

Dacht dat black hole fillers enzo bevatten waardoor de wax geen goeie hechting zal hebben op de lak.
 
Dat ik rejuvante moest gebruiken wist ik niet goed voor de toekomst ...
Vandaag de wagen gewassen zonder shampoo het water krijgt geen kans om op de lak te blijven liggen .
Nog steeds ZEER tevreden
 
Hmm... Voor mijn volgende wax (momenteel ibrido) zit ik te twijfelen tussen Illusion / Onyx (swissvax) / Ibrido.

Iemand suggesties?
 
Desire :eek:)

Ibrido is een hele goede wax die ook een hele nette standtijd heeft.
De rest heb ik geen ervaring mee ;)