• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Tja... Daar antwoord ik volmondig '' JA '' op. :p

Een Rotary is krachtiger en lastiger te controleren, en dus ook gevoeliger voor een onjuiste techniek, dan een excentrische machine die je met 9 vingers in je neus nog kan controleren. :D

Op hoge snelheid werken is in de regel bedoeld om te ''slijpen/cutten'' en hiermee zal je flink kunnen corrigeren, maar eigenlijk ook lichte ''schade'' aanbrengen. (Hologrammen, polijstbanen, doffe lak,etc) Je zal dus ook moeten afschalen naar een combinatie van fijner polijstmiddel + zachtere pad en dit op een iets lagere snelheid om deze ''schade'' weer weg te polijsten en aan je hoogglans te gaan werken. Uiteindelijk pak je dan een heel fijn polijstmiddel + hele zachte pad en ligt de snelheid nóg lager en werk je de lak af tot hoogglans.

Zie het maar als iets opschuren wat heel grof is, bijvoorbeeld je oude houten hobbelpaard;

( 1 ) Met grof schuurpapier schuur je het meeste al strak, maar je zal zien dat het nog niet zo lekker glad is en je schuurkrassen hebt.

(Kan je al een stuk lekkerder hobbelen, maar je voelt nog aan je billen dat je splinters verzamelt)

( 2 ) Met een middel-grove korrel werk je deze schuurkrassen weg en word hij een stuk gladder.

(Je voelt nu zo goed als niks meer, alle vormen mooi afgewerkt en je billen splintervrij)

( 3 ) Met een fijne-korrel schuur je hem spekglad en zou je zelfs met je tong eroverheen kunnen.

(Nu is hij zo lekker glad, dat je moet oppassen dat je door het harde hobbelen geen zweetreet krijgt, anders glibber je er zó af!)

(1) Krassen en verwering is weg, maar je hebt wel hologrammen en polijstbanen gemaakt.

(2) Je polijst de bovenstaande defecten weg en werkt aan je hoogglans.

(3( Je polijst nu héél fijn en creëert de gewilde hoogglans.

Ik heb weinig ervaring met een Rotary + geschikte pads. Maar ik verwacht dat je prima met de Monello-foam pads kan werken. Zowel bij een excentrische als concentrische machine zal je de basis moeten volgen zoals gedeeltelijk hierboven omschreven in mijn bericht en alle berichte erboven en dan moet het goedkomen.

Greetz