• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebrand saharazand

Jeff

Detailing rookie
9 mrt 2016
5
2
54
2 jaar geleden werden we in een warme zomer geteisterd door regen met sahara zand. Dit is toen ingebrand in mijn zwarte uni-lak van mij Golf cabrio. De auto had ik 2 maanden ervoor in de Natty's gezet.
Ik heb al eens een poging gedaan met SSR2 en een oranje pad. Dit hielp niet echt. Omdat ik toen geen tijd en geduld had heb ik het laten versloffen. Met de lente voor de deur wil ik hem toch weer netjes hebben.
Ik heb nog nooit klei gebruikt. Zou dat al helpen of wordt het toch ouderwets eruit polijsten met een goede machine?
Wie heeft tips en tricks?
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Bijlagen

• IMG_4298.webp
    IMG_4298.webp
    139,8 KB · Weergaven: 523
  • IMG_4299.webp
    IMG_4299.webp
    144,1 KB · Weergaven: 515
  • IMG_4300.webp
    IMG_4300.webp
    202,8 KB · Weergaven: 620
Als ik zo bekijk en kom best wel hevige dingen op mijn werk tegen dan is dit gewoon met de normale werkwijze wel op te lossen.

Gewoon eerst wassen, kleien en dan beginnen met polijsten,medium beginnen. Mocht dat niet naar wens zijn kan je opschalen naar wat grover.
Succes!

Wat heb je exact gedaan met SSR2 op oranje pad? Hoe lang doorgewerkt?
Zou toch wel iets moeten doen.

nu is de vraag natuurlijk: hielp de SSR2 helemaal niets? als in geen verschil, of een minimaal verschil. In dat geval waarschijnlijk nog een aantal passes of een andere pad

Dank jullie wel voor de reacties.
Na aanleiding van dit:
http://www.golfcabrio.com/threads/detail-poetstopic-triple-detail-einde-p19-en-begin-p20.22506/

Heb ik toen ook een Pex-400 gekocht. Een DAP was toen peperduur. Met de PEX-400 heb ik leuk kunnen detailen. Mijn gevoel zegt me dat de PEX te licht is voor mijn probleem. Nu probeer ik al 4 jaar om een DAP te kopen. Elk jaar komt er wel weer iets tussen, zodat ik de aankoop weer elk jaar uit moet stellen.
Wat jullie zeggen vermoedd ik al.

Havannah was een zeer gerespecteerd lid van dit forum. Tijd al niet gezien.
Tja. Geld. Het slijk der aarde. Volgens mij wel verstandig dat je afgelopen tijd goede keuzes hebt gemaakt.
M.b.t. je lakdefecten. Heb je wel lang genoeg door gewerkt?
Was er enige verbetering te constateren?

Havannah was een zeer gerespecteerd lid van dit forum. Tijd al niet gezien.
Tja. Geld. Het slijk der aarde. Volgens mij wel verstandig dat je afgelopen tijd goede keuzes hebt gemaakt.
M.b.t. je lakdefecten. Heb je wel lang genoeg door gewerkt?
Was er enige verbetering te constateren?

Naar mijn idee was er weinig verbetering en omdat er klaar mee was al mijn poets-spullen in een hoek gegooid. Maar het kriebelt weer en ik wil mijn cabrio weer mooi krijgen. De lente en Oostenrijk komt eraan.