Hallo mede-fanaten!
Heb een mini reviewtje om te showen, aangezien ik zeer onder de indruk was van het resultaat. Hieronder de gecreerde situatie:
Heb de achterklep van mijn Volvo 850 in drie gelijke delen opgedeeld. Deze gewassen en daarna met een lichte combi (lichtgroene Monello pad + Monello Finale) gepolijst. Vervolgens drie verschillende waxen aangebracht. Links de Colli's 845, midden de DJ Orange Crush (panelpotje) en rechts de Butter Wet Wax van CG.
Waarom deze drie waxen? De BWW van CG gebruikte ik al tijden, hetgeen mij aan deze wax erg beviel was de prachtige glans op donkere auto's en het gemak waarmee deze aangebracht wordt. Dit was mijn vaste wax.
Ik kwam hier op het forum echter zoveel verschillende waxen tegen, dat ik ook graag eens wat nieuws probeerde. Ik schafte dus een fles van die heerlijke 845 van Collinite aan. Deze wilde ik graag vergelijken met mijn Butter Wet Wax. Tevens wilde ik daarbij een derde partij onder de loep nemen. Ik kocht van Jeroen Merlijn via dit forum een 12 tal DJ Panelpotjes aan, waaronder de Orange Crush die zeer geschikt is voor warme kleuren. Mijn 850 is rood, en dus leek mij dit een leuke vergelijking.
Zoals gezegd eerst de klep gewassen en gepolijst voor een ideale ondergrond.
Wat opviel bij het aanbrengen van de waxen was dat ik absoluut de voorkeur aan een vloeibare wax (845 en BWW) geef. Het panelpotje, met de vaste wax van DJ, brengt gewoon lastiger aan. Overigens zijn alle drie de waxen handmatig aangebracht (met hetzelfde soort applicator), in de schaduw met een temperatuur van ongeveer 22 a 23 graden celsius.
Het uitwrijven van de waxen ging bij de BWW het gemakkelijkst, en was ook direct na afnemen het gladst. De DJ was het lastigst uit te wrijven en de 845 zat daar tussenin. Opvallend dus de gladheid van de BWW en de, in mijn ogen stroefheid van de 845 (welke overigens later steeds gladder werd)
De volgende ochtend was een opmerkelijke verschijning te zien, de dauw die zich 's nachts had verzameld op de klep had per deel een afwijkende tint en dichtheid van waterdruppeltjes.
Vervolgens stond er een lang weekend Parijs op het programma, dus de auto mocht lekker blijven staan waar deze stond --> onder een boom, met dus de nodige boomsappen als gevolg.
Dinsdags weer thuisgekomen, en woensdag de klep gewassen ( Monello mitt + DJ btbm) om te zien of er al verschillen zichtbaar waren.............:roll
Antwoord: jazeker!
Hierbij een filmpje:
&feature=youtu.be
Je ziet duidelijk verschil in sheeting!!! mijn mond viel open!!! 8-())
Tevens een duidelijk verschil in beading. Na wassen en drogen (DJ btbm) (allen tien dagen na aanbrengen genomen):
Mijn verbazing was groot........
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dergelijke grote verschillen hebben ervaren!
gr. Justin
Heb een mini reviewtje om te showen, aangezien ik zeer onder de indruk was van het resultaat. Hieronder de gecreerde situatie:
Heb de achterklep van mijn Volvo 850 in drie gelijke delen opgedeeld. Deze gewassen en daarna met een lichte combi (lichtgroene Monello pad + Monello Finale) gepolijst. Vervolgens drie verschillende waxen aangebracht. Links de Colli's 845, midden de DJ Orange Crush (panelpotje) en rechts de Butter Wet Wax van CG.
Waarom deze drie waxen? De BWW van CG gebruikte ik al tijden, hetgeen mij aan deze wax erg beviel was de prachtige glans op donkere auto's en het gemak waarmee deze aangebracht wordt. Dit was mijn vaste wax.
Ik kwam hier op het forum echter zoveel verschillende waxen tegen, dat ik ook graag eens wat nieuws probeerde. Ik schafte dus een fles van die heerlijke 845 van Collinite aan. Deze wilde ik graag vergelijken met mijn Butter Wet Wax. Tevens wilde ik daarbij een derde partij onder de loep nemen. Ik kocht van Jeroen Merlijn via dit forum een 12 tal DJ Panelpotjes aan, waaronder de Orange Crush die zeer geschikt is voor warme kleuren. Mijn 850 is rood, en dus leek mij dit een leuke vergelijking.
Zoals gezegd eerst de klep gewassen en gepolijst voor een ideale ondergrond.
Wat opviel bij het aanbrengen van de waxen was dat ik absoluut de voorkeur aan een vloeibare wax (845 en BWW) geef. Het panelpotje, met de vaste wax van DJ, brengt gewoon lastiger aan. Overigens zijn alle drie de waxen handmatig aangebracht (met hetzelfde soort applicator), in de schaduw met een temperatuur van ongeveer 22 a 23 graden celsius.
Het uitwrijven van de waxen ging bij de BWW het gemakkelijkst, en was ook direct na afnemen het gladst. De DJ was het lastigst uit te wrijven en de 845 zat daar tussenin. Opvallend dus de gladheid van de BWW en de, in mijn ogen stroefheid van de 845 (welke overigens later steeds gladder werd)
De volgende ochtend was een opmerkelijke verschijning te zien, de dauw die zich 's nachts had verzameld op de klep had per deel een afwijkende tint en dichtheid van waterdruppeltjes.
Vervolgens stond er een lang weekend Parijs op het programma, dus de auto mocht lekker blijven staan waar deze stond --> onder een boom, met dus de nodige boomsappen als gevolg.
Dinsdags weer thuisgekomen, en woensdag de klep gewassen ( Monello mitt + DJ btbm) om te zien of er al verschillen zichtbaar waren.............:roll
Antwoord: jazeker!
Hierbij een filmpje:
Je ziet duidelijk verschil in sheeting!!! mijn mond viel open!!! 8-())
Tevens een duidelijk verschil in beading. Na wassen en drogen (DJ btbm) (allen tien dagen na aanbrengen genomen):
Mijn verbazing was groot........
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dergelijke grote verschillen hebben ervaren!
gr. Justin
Laatst bewerkt door een moderator: