• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insecten verwijderen dag na wasbeurt.

Roderik

Detailing rookie
20 aug 2009
72
0
Ik wordt dus helemaal knetter van die insecten op mijn ruit/neus van de auto.
Nu heb ik eergister de auto gewassen en opgepoetst en na een ritje van gister zit de neus alweer vol met insecten.

Hoe haal ik deze op een verantwoorde manier weg zonder de waxlaag te beschadigen?
Gewoon een MF doek pakken en met een beetje water losweken en afnemen met de doek?

Het glas spreekt voor zich, maar ik wil de waxlaag die ik vorige week heb aangebracht niet verzaken.

Je kan proberen een badlaken helemaal vol te laten zuigen met lauwwarm water met een goede autoshampoo en dit op de te behandelen plekken leggen.

Zo week je de insechten los voordat je ze afspuit. wat dan blijft zitten moet je helaas toch kleien of op een andere manier weghalen

Centoquarantasette zei:
Je kan proberen een badlaken helemaal vol te laten zuigen met lauwwarm water met een goede autoshampoo en dit op de te behandelen plekken leggen.

Zo week je de insechten los voordat je ze afspuit. wat dan blijft zitten moet je helaas toch kleien of op een andere manier weghalen

Maar als de insecten er net opzitten en geen kans hebben gehad zich te hechten? (wax is een week geleden aangebracht)
Als ik mijn vinger op zon bloedvlek leg veeg ik die er in een keer af... Nu lijkt me dat niet geheel veilig voor de lak ivm krasjes, dus met een MF doek en een beetje water krijg ik ze er toch zo af?

Als ze niet hechten is er ook geen probleem.... Vegen lijkt me altijd een no go met insecten. Aangezien de harde pantsertjes altijd kunnen klassen.

Zoals ik al zei als ze zacht geweekt zijn spuit je ze er misschien zo vanaf

Centoquarantasette zei:
Als ze niet hechten is er ook geen probleem.... Vegen lijkt me altijd een no go met insecten. Aangezien de harde pantsertjes altijd kunnen klassen.

Zoals ik al zei als ze zacht geweekt zijn spuit je ze er misschien zo vanaf

Mja, maar twee keer de auto wassen in twee dagen gaat zelfs mij wat te ver :-d

Ik heb nu een papieren zakdoek in heet water gedrenkt en per keer op een vliegje gedept tot hij los weekte.
Daarna met een schone MF doek eraf geveegd en met Smartwax detailspray nagepoetst.
Voorkant is weer als nieuw! :-)^

Centoquarantasette zei:
Als je toch wilt gaan vegen met een doek of met papier (het idee alleen al ik zou gelijk grit 120 nemen)

Waarom stel je dan ûberhaupt een vraag hier ]d~^

Zucht, er staat werkelijk nergens dat ik per se wil gaan vegen...
Mijn vraag was of ik zonder de auto te wassen en zonder de waxlaag te beschadigen insecten van de voorkant van mijn auto kon verwijderen.

Daarbij heb ik nu met tissue papier en heet water gedept tot het insect week was en losliet.
Daarna met schoon water nagespoeld en opgepoetst met detail spray.

En bedankt voor de imo niet terechte aanvallende opmerking.
Zal me nog eens drie keer bedenken voordat ik iets post :|

Natte doek (warm water schijnt beter te helpen) er op leggen en even laten liggen moet goedwerken.
Voorzichtig deppen kan m.i. geen kwaad, vegen wel (denk dat Cento even net niet goed genoeg heeft gelezen; gebeurt wel vaker op fora hoor, is toch geen probleem joh)

Ik heb sinds kort Poorboy's Bug Squash in gebruik en dat bevalt prima. Beetje op de vermaledijde beestjes spuiten, even laten inwerken en het meeste kun je er dan gewoon afspoelen. Het zou je waxlaag lichtjes aantasten, maar goed: dat doet de zon ook.

Inderdaad Poorboy's Bug Squash werkt perfect! Ik gebruik het zelf i.c.m. met de bugtowel en voor je het weet is alles er af!

Nu zag ik onderaan staan dit..
Heeft iemand hier ervaring mee?

Mesh Microfiber Bug Towel - 39x39cm?

Of gewoon met een doek doen van Poorboy's

Ik bedoelde inderdaad ook 1:3. |-)zzz
Niet dat het een straf is om telkens te moeten waxen, maar soms wil je gewoon snel tussendoor die ***beestjes van je auto hebben. En dan is die BS retehandig.
En als er dan een klein stukje van je waslaag door de BS wordt meegenomen: soit. Dat wordt bij de volgende wasbeurt ruimschoots hersteld.

Never ever papier op je auto gebruiken, of je moet graag swirls willen hebben. In papier zitten scherper vezels.
Gebruik gewoon een quick detailer of een product als Last Touch of Spray&Wipe en een mv doek. Dat tast je wax laag niet aan. Mocht het er dan nog niet af zijn, inderdaad Bug Sqush gebruiken (werkt goed!) en en nabehandelen met je normale wax (uiteraard kan een quick wax ook)