• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

insekten verwijderen

Patrick, zelf gebruik ik vaak Bug Squash van PB. Afhankelijk van de ernst soms in combinatie met de PB bug towel. Hier ben ik redelijk te spreken over. Eventuele restje kun je nog weg krijgen met klei.

Maar er zijn uiteraard meer mogelijkheden zoals natte theedoeken of kranten op de plekken met insecten leggen. Sommige mensen gebruiken ook panties. Met deze methoden heb ik echter geen ervaring.

Zorg er gewoon voor dat de auto goed in de wax staat en dat je het zeer regelmatig schoonmaakt zodat de insecten niet inbranden. Het verwijderen gaat dan ook een stuk makkelijker.
 
Natte doeken worden gebruikt om insecten wat los te weken. Ik zou daarvoor wel natte microvezeldoeken gebruiken. Theedoeken en kranten zou ik niet graag gebruiken, vanwege het risico op krasjes. Net zoals panties.
Zelf gebruik ik graag Poorboy's World Bug Squash. Hardnekkigere vervuiling gaat er wel af met kleien.

Bovenstaande tip om regelmatig te waxen en schoon te maken, helpt zeker om de boel schoon te maken en te houden.