• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inspectietoestellen om swirls, etc. te zien.

GaetanDB

Detailing rookie
1 okt 2013
166
0
Hallo,

Een garage heb ik niet dus moet ik buiten aan mijn wagen werken. Vorig weekend wou ik polijsten maar bij gebrek aan licht om de swirls te kunnen zien heb ik niks gedaan omdat ik gewoonweg niets zag in het daglicht zonder zon. Ook een spot (zoals op een werf) hielp niet. Dus hier mijn vraag, kennen jullie toestellen die swirls laten zien, ook al werk je buiten in een 'cloudy' weer? Dus daglicht maar geen regen of zon of dergelijke om je te 'helpen' bij het zien van swirls.
Op carclean zelf heb ik de Brinkmann - MaxFire Dual Xenon Rechargeable Spotlight gezien maar op youtube tonen ze er enkel filmpjes van waar ze in een donkere garage werken dus heb er mijn twijfels om. Iemand een review hierover?
Of een ander toestel?

Alvast bedankt,

Mvg
 
De Brinkmann's doen het ook prima buiten
Je kan ook eens wat zaklampen proberen, niet optimaal maar vaak wel bruikbaar
Zowel de kleur als de sterkte van het licht zijn van belang
Bij het licht van een Brinkmann zijn beide goed in balans
 
Dat ik niet aan een zaklamp heb gedacht.. Heb er zelfs één in mijn auto zitten :p
Misschien nog een betere inspectielamp dan een Brinkmann, duurder is niet erg?

Bedankt voor de reacties!
 
Onlangs heb ik een zilvere BMW behandeld, heel moeilijk om daar de swirls en krassen op te zien. Met een bouwlamp van 500W in combinatie met een LED zaklampje (160 lumen) kon ik aardig uit de voeten. Een 3M Sun Gun is voor mezelf en de meesten hier buiten budget ;).
 
IbizaSigno;344618 zei:
Brinkmann werkt prima in het daglicht buiten. Sta zelf eigenlijk altijd buiten.

Hier ook een "buitenstaander" :grinning: mét Brinkmann ( oplaadbaar )

Soms is het gewoonweg niet makkelijk om swirls en krasjes op te merken........dat doe je dan beter om 23.00h onder een lantaarnpaal :ja


3M sungun is zeker oké alleen pokkeduur :-"

Mits een beetje moeite kan je na een testspot wel weten welke combo je nodig hebt voor je auto en dan zou ik eerder op gevoel polijsten dan op "zicht" .
100% is bijna niet haalbaar en zeker niet als je de auto dan nog elke week een wasbeurtje geeft , je zal altijd zeer lichte swirls maken ongeacht je wastechniek .
 
Met een beetje goede zaklamp bv Led Lenser kom je ook een heel eind of anders de Brinkmann. En wat op een zilverkleurige lak onverbiddelijk krajes laat zien zijn die oranje/gelige lampen van de benzinestations (metaal halide??). Zouden die niet voor thuisgebruik te verkrijgen zijn??
 
zijn gewoon voor thuis te verkrijgen hoor...


als jij voor lief neemt dat deze 500W (kunnen) zijn, ze na uitschakeling niet meteen in kunnen schakelen (afkoelen), dat ze op moeten starten (opbranden)
voordat ze volledige lichtsterkte geven etc.
 
Nou, misschien zijn ze in een iets lager wattage te verkrijgen en dan één of twee aan het plafond van de garage tijdens het detailen laten branden? Hmm, stof tot nadenken......
 
SLK;344675 zei:
Nou, misschien zijn ze in een iets lager wattage te verkrijgen en dan één of twee aan het plafond van de garage tijdens het detailen laten branden? Hmm, stof tot nadenken......

Daarnaast moet je het in perspectief zien, dap900 verbruikt ook 850 watt, daar kraait ook niemand naar.
Tel daarbij op als de vrouw gaat stofzuigen dat je ook snel 1400 tot 2000 watt hebt ratelen. 8o

Je kunt altijd nog paar zonnepanelen op je garage leggen :D
 
Ik gebruik zelf de Brinkman, een statief met 2x500watt bouwlamp, een led zaklampje, TL verlichting.
En sinds kort bij de Big Bazar (soort van Action) een Led lamp gekocht welke zeer goed de swirls laat zien.
Kost iets van 2 Euro.
 
Home made Sun Gun 3M

Hmm.. Zéér aanlokkelijk om zelf te proberen :-b

En 400 euro is me iets teveel, zeker als beginner.

Iemand die weet waar ik zo'n Solux gloeilamp kan vinden in België? Of kan bestellen via het internet?
Op de Solux site zelf sturen ze ze enkel op in de US of canada.
 
Gewoon gebruik maken van een Brinkmann is de ideale oplosing voor detailer, meer hoeft niet zijn, denk ik :weetniet
 
Ik gebruik deze.
Twee a drie weken wachten voor nog geen €6,-
http://www.dx.com//p/mini-19-led-flashlight-color-assorted-726
 
GaetanDB;344920 zei:
Home made Sun Gun 3M

Hmm.. Zéér aanlokkelijk om zelf te proberen :-b

En 400 euro is me iets teveel, zeker als beginner.

Iemand die weet waar ik zo'n Solux gloeilamp kan vinden in België? Of kan bestellen via het internet?
Op de Solux site zelf sturen ze ze enkel op in de US of canada.

Kijk eens op www.solux.nl , misschien kunnen ze je daar verder helpen