• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

instapwang glimt

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Ik heb in mijn bmw leren sportstoelen waar de instapwang van de leuning en zitting glimt. Ik gebruik de colourlock produkten maar mischien doe ik het verkeerd, want na het schoonmaken met reinigermild glimt het nog steeds terwijl het wel goed schoon is. Ook na behandeling met de protector glimt het nog. Ook glimt mijn stuur ook na het schoonmaken,iemand een idee?
Doordat mijn auto een coupe is zitten er van het voorover kantelen van de leuning vouwtjes in het leer, zou daar wat aan te doen zijn?
gr Hans

[mod]Interpunctie en wat hoofdletters toegevoegd; anders was het onleesbaar[/mod]
 
Heb je de mildreiniger al schuimend aangebracht? (zo hoort het namelijk) Daarna even laten werken en afnemen. Nu bij de conditioner van colourlock is het wel zo dat je een matte uitstraling krijgt maar na weinige keren instappen (of zitten) begint het wel terug op te glanzen. Dit is bij gliptone niet het geval (zo heb ik het bij mij ervaren).

grtz
 
Gebruik je ook een paardenhaarborsteltje? Ik maak ook altijd gebruik van Colourlock middelen en heb nooit last van dat het glimt. Opsprayen, goed inwrijven met het borsteltje, daarna met een sloffe doek ofnemen. Paar uur wachten en dan voeden.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Gebruik je ook een paardenhaarborsteltje? Ik maak ook altijd gebruik van Colourlock middelen en heb nooit last van dat het glimt. Opsprayen, goed inwrijven met het borsteltje, daarna met een sloffe doek ofnemen. Paar uur wachten en dan voeden.
dat opsprayen bedoel je daar de reinigermild mee?
ik breng de reinigermild schuimend met een sponsje op laat het even intrekken en neem het af met een vochtige doek en laat het drogen,en nog steeds glimmen en dat geld ook voor het stuur.

[MOD]Let aub op de schrijfstijl, gebruik hoofdletters, punten en komma's aub.[/MOD]
 
Opsprayen bedoel ik inderdaad de reiniger. Je moet het middel verwerken met een paardenhaarborsteltje, flink inwrijven.
 
en zou het leer dan weer mat horen te zijn?

[MOD]Let aub op de schrijfstijl, gebruik hoofdletters, punten en komma's aub.[/MOD]
 
nogmaals gereinigd met een borsteltje maar geen resultaat het glimt nog steeds

[MOD]Let aub op de schrijfstijl, gebruik hoofdletters, punten en komma's aub.[/MOD]
 
Wat voor leder en kleur is het trouwens? Bij sommige automerken heb je goedkoop leder en duur. De goedkopere varianten glimmen altijd wat, sowieso zwart. Audi heeft ook van dat goedkope leder, dat glimt ook altijd. De duurdere nappa leder is wel prachtig dof.

Jammer dat het niet lukt... je zou nog eens APC kunnen proberen (1:10) i.c.m het paardenhaarborsteltje. Daarna GOED voeden, APC droogt namelijk erg uit.

Edit: opschuren en opnieuw kleuren met Leder Fresh van Colourlock als laatste redmiddel!
 
Ik heb een bmw 325i coupe uit uit 2006 en er zit zwarte leren bekleding in,ik heb al meerdere keren met reiniger mild van Colourlock de stoel schoongemaakt en er komt absoluut geen vuil meer af.
Ook heb ik al de colourlock fresh geprobeerd(terwijl het lederfresh mat is ) maar daar gaat het alleen maar meer van glimmen dus dat is er nu weer af.
En het zijn alleen de wangen van de bestuurdersstoel en omdat het sportstoelen zijn heb je van die dikke wangen die zwaar belast worden door het in en uit stappen.
 
een tip, breng een bezoek naar de schoenmaker met een eigen werplaats , misschien dat hij een oplossing heeft, glimmen heeft te maken met het veelvuldig "schuren" van kleding over het leer

[MOD]Let aub op de schrijfstijl, gebruik hoofdletters, punten en komma's aub.[/MOD]
 
Dus ondanks goed schoonmaken zal het dus blijven glimmen?]-0
Daar moet iedereen dan toch last van hebben?
Er zal toch wel een manier zijn om het leer weer mat te krijgen?
 
Ik heb de instapwangen van de bestuurdersstoel met APC schoongemaakt en toen waren ze eindelijk weer mat, ik heb de Gliptone protection conditioner aangeschaft omdat ik hier heb gelezen dat die in het gebruik minder zou gaan glimmen door het in en uitstappen als de Colourlock protector die ik al had.
En na behandeling zag het er idd mat uit (hetzelfde als de rest van de stoel).
Maar,na 3 dagen begint de wang van de leuning alweer harder te glimmen.
Ben ik nou de enige die daar last van heeft ???
En hoe zou ik dat kunnen voorkomen?
gr Hans
 
Ik weet niet of de rest van de stoel daar ook last van heeft.

Wat je kan proberen is een andere manier van instappen.
Het kan zijn dat je nu teveel erover heen schuurt waardoor het weer sneller gaat glimmen.

Voor de rest heb ik nog geen ervaring met leren bekleding dus hier kan ik je helaas niet hierin niet bijstaan.

Succes in ieder geval en laat je bevindingen hier ook weten :)^
 
De rest van de stoel blijft wel goed en ik hou er al rekening mee met het in en uit stappen dus ik snap er niets van.