• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insulator + Natty's Red

Pascal-X

Detailing rookie
31 jul 2008
166
0
Zeer waarschijnlijk komt morgen de Insulator binnen en nu ga ik die dit weekend gebruiken. Ik zat eraan te denken om die te toppen met Natty's Red. Nu zou ik graag jullie meningen hierover willen horen of het zinvol is.

Wordt zoiezo glaze,sealant, wax en nog een waxlaag.
 
Pascal-X zei:
Zeer waarschijnlijk komt morgen de Insulator binnen en nu ga ik die dit weekend gebruiken. Ik zat eraan te denken om die te toppen met Natty's Red. Nu zou ik graag jullie meningen hierover willen horen of het zinvol is.

Wordt zoiezo glaze,sealant, wax en nog een waxlaag.


Geen probleem hoor, gewoon topp;-) en.

ik heb onlangs de insulator wax getopt met de concourse wax van smart wax. gewoon voor de extra shine..en me eigen gevoel8d
 
Pascal-X zei:
Zeer waarschijnlijk komt morgen de Insulator binnen en nu ga ik die dit weekend gebruiken. Ik zat eraan te denken om die te toppen met Natty's Red. Nu zou ik graag jullie meningen hierover willen horen of het zinvol is.

Wordt zoiezo glaze,sealant, wax en nog een waxlaag.
Wat wil je er mee bereiken? Bescherming of glans?
Ik heb dezelde vraag gesteld aan iemand die ervaring heeft met Natty's en 845. Volgens hem voegt Natty's weinig toe tov. 845.
 
Het is meer kwestie van het "gevoel" wat iemand daarbij heeft. Het nut van toppen is al op meerdere fora aan de orde geweest, en blijkt een eindeloze discussie te zijn. ;)
 
Het toppen met zo'n dure wax zit 'm vooral tussen de oren (dus inderdaad gevoel). Collinite wax geeft al enorm veel glans. Belangrijker dan een extra toplaag is een goede basis (polijsten, glaze, sealant en/of wax). Maar ik geef toe; voor de pret een extra laagje smeren geeft geen verkeerd gevoel...
 
Ik vind Natty's wel een aardige toevoeging hebben. De beading ziet er anders (beter?) uit en hij voelt wat gladder. Maar optisch blijft het moeilijk.
 
Ik ga hem gewoon toppen dan! Ik weet dat het verschil ook wel minimaal zou zijn, maar sommige waxen reageren toch niet goed als je die met elkaar topt? Is toch wel eens wat over geweest?
 
Hey, ik had dit topic nog niet gezien!

Ik ben eens gaan nadenken, ik denk dat het weinig meerwaarde geeft qua glans of een lichte auto.
Maar op een donkere auto, zou het best welleens meerwaarde kunnen geven.

Zou het qua bescherming ook niet beter zijn?
 
Ik denk niet dat het een echte meerwaarde zal geven. Maar de Collinite 845 geeft echt een geweldige Beading. De Natty's heeft weer die heerlijke geur en een licht betere wetlook glans. Morgen ben ik van plan de Natty's te toppen met de Insulator. Gewoon omdat ik er zin in heb. Mits het weer het toelaat natuurlijk.
 
Pascal-X zei:
Ik zou persoonlijk vaste wax over vloeibare wax doen. Is al eens een discussie over geweest namelijk ;-)

Volgens advies Collinite:
1- #476S (Hoogste graad van bescherming)
2- #845IW (Iets meer wetlook / Iets lager beschermingsgraad tov. 476).

Quote van Autogeek:
"When I talked to Mike Taylor from Collinite he said to do the paste first and then the 845 for a deep wet look."
 
DAF-44 zei:
Volgens advies Collinite:
1- #476S (Hoogste graad van bescherming)
2- #845IW (Iets meer wetlook / Iets lager beschermingsgraad tov. 476).

Quote van Autogeek:
"When I talked to Mike Taylor from Collinite he said to do the paste first and then the 845 for a deep wet look."


zou het nog een ander effect geven als je als
1ste de 915 zou gebruiken (beschrijving op cc "Een betere wax heeft Collinite niet!" )
en dan als 2de stap de 845
 
koertie zei:
zou het nog een ander effect geven als je als
1ste de 915 zou gebruiken (beschrijving op cc "Een betere wax heeft Collinite niet!" )
en dan als 2de stap de 845

Mailtje naar Collinite zou ik zeggen. Die moeten het weten.
 
DAF-44 zei:
Volgens advies Collinite:
1- #476S (Hoogste graad van bescherming)
2- #845IW (Iets meer wetlook / Iets lager beschermingsgraad tov. 476).

Quote van Autogeek:
"When I talked to Mike Taylor from Collinite he said to do the paste first and then the 845 for a deep wet look."

Ik kreeg het net andersom geadviseerd

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: MIKE OCZKOWSKI [mailto:mtaylor@collinite.com]
Verzonden: maandag 22 december 2008 21:34
Aan: Jan
Onderwerp: Re: Questions about the use of Collinite 476s and 846


Jan,

Collinite's pure wax formulations are meant to coat your car's paint, not to cut through any glaze, so you are safe there.

Apply the 845, then the 476s. Reason being that 476s is tougher to work with, so once you wax with it having a coat of wax underneath, it will then be easier to apply and take off. 845 is easy anyway, and waxing over the current glaze will provide the perfect finish.
This is the best order to go with, and one application will provide over a year of protection. Multiple layering is not necessary, even in the worst weather conditions. The only weather condition that will break down the wax is tropic UV heat.

-Mark
 
Vreemd als Collinite zich zelf tegenspreekt. Hun veronderstelling dat 476 "lastiger" verwerkt kan ik niet beamen.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je het bekijkt. Wil je maximale bescherming of wil je maximale "looks".
Ik zou zeggen voor een maximale bescherming 845 toppen met 476.
Voor maximale "looks" 476 toppen met 845.

Ik ga het gewoon een keer uitproberen.
 
Even een aantal vragen. Ik heb sinds kort de Collinite 845 in bezit. De wax bevalt mij perfect en heeft een geweldige beading, en duurzaamheid. Nu vind ik alleen dat de wax erg dik is in de fles en er dus moeilijk netjes uit te krijgen, is dit te verhelpen door hem warm te maken of flink te schudden? Voor het detailen gebruik ik nu PB spray and wipe, lekker makkelijk want het mag overal op komen. Maar als ik een nieuw flesje moet gaan bestellen; is het dan beter om weer spray and wipe te nemen, of kan ik beter Quick Detailer Plus nemen voor de lak? Omdat daar Carnauba in zit net zoals de Collinite.
 
In ieder geval flink schudden, warm maken helpt zeker ook!

Spray & Wipe en QD+ zijn redelijk verschillend. Spray & Wipe is super multifunctioneel en snel (ook voor je ruiten), maar geeft geen bescherming. De QD+ heeft dit wel, maar is weer minder snel.