Een tijd geleden al het interieur van deze Mercedes opgeknapt.
Hij word veelal in de zomer gebruikt, en dus ook met regelmaat open gereden.
Het leer was in goede staat, maar was wel toe aan een goede reiniging en bescherming, de kunststof delen waren niet erg verwaarloosd maar gewoon vuil door gebruik en het open rijden.
Het leer op het stukje wat de vorm heeft van de achterbank (niet de functie ) was erg vuil, stroef en oogde niet erg netjes.
Voor de rest overal veel klein vuil en stof in kieren, roosters en andere moeilijke hoekjes, dus ik was erg blij dat het dak er af kon, zodat alles iets beter bereikbaar was.
Wat is er zoal gebeurd:
Intensief stofzuigen.
Vloermatten behandelen met de extractor en vervolgens beschermen met 303 Fabric Guard.
Achterzitting intensief reinigen en vervolgens beschermen met Carpro Perl 1:5.
Pedalen reinigen met APC+ 1:4
Dorpels en andere kunststof delen reinigen met APC+ 1:4 en beschermen met Carpro Perl 1:5
Glaswerk reinigen met Meg's Glass Cleaner
Leer reinigen met APC+ 1:10, Gliptone Cleaner, en nadien beschermen met 2 lagen Gliptone Conditioner
De voorafjes (sorry voor de slechte beginfoto's):
Genoeg vuil dus tijd voor actie:
Bovenkap achteraan gereinigd:
50-50 van de achterzitting, rechts van het midden is gereinigd, links niet:
En helemaal fris en vrij van vervuiling:
Dit was eens een sopje warm water met een scheutje APC+..
50-50 op het dash, rechts is schoon, links niet:
Pedalen en omgeving weer schoon:
Reinigen van het leer, linkerstoel gedaan, rechts nog niet:
Vloermatten na grondig stofzuigen en uitblazen met de Tornador:
Vloermatten na extractor:
Het sopje uit de extractor:
Nu alles schoon was werd het tijd voor wat bescherming, het leer werd beschermd met de Gliptone conditioner in 2 laagjes met een nachtje rust er tussenin, de kunststof delen werden behandeld met Carpro Perl 1:5, toen ik de volgende dag terugkwam vond ik het kunststof toch nog iets teveel glimmen, en heb ik het geheel nog een keer afgenomen met Meg's Quick Interior Detailer, waarna ik getrakteerd werd op een mooi donker maar niet glimmend resultaat.
Daarna nog even met Meg's Glasscleaner alle glaswerk, spiegel en klokkenwinkel gereinigd, en nog lekker even met de camera rond geweest om een aantal mooie (voor mijn kunnen) after foto's te maken.
Tot zover voor deze keer, tot de volgende!
ps. heb al flink opgeruimd in het aantal foto's, maar mocht de moderator het toch nog teveel vinden dan knipt hij er nog maar een paar uit..
Hij word veelal in de zomer gebruikt, en dus ook met regelmaat open gereden.
Het leer was in goede staat, maar was wel toe aan een goede reiniging en bescherming, de kunststof delen waren niet erg verwaarloosd maar gewoon vuil door gebruik en het open rijden.
Het leer op het stukje wat de vorm heeft van de achterbank (niet de functie ) was erg vuil, stroef en oogde niet erg netjes.
Voor de rest overal veel klein vuil en stof in kieren, roosters en andere moeilijke hoekjes, dus ik was erg blij dat het dak er af kon, zodat alles iets beter bereikbaar was.
Wat is er zoal gebeurd:
Intensief stofzuigen.
Vloermatten behandelen met de extractor en vervolgens beschermen met 303 Fabric Guard.
Achterzitting intensief reinigen en vervolgens beschermen met Carpro Perl 1:5.
Pedalen reinigen met APC+ 1:4
Dorpels en andere kunststof delen reinigen met APC+ 1:4 en beschermen met Carpro Perl 1:5
Glaswerk reinigen met Meg's Glass Cleaner
Leer reinigen met APC+ 1:10, Gliptone Cleaner, en nadien beschermen met 2 lagen Gliptone Conditioner
De voorafjes (sorry voor de slechte beginfoto's):
Genoeg vuil dus tijd voor actie:
Bovenkap achteraan gereinigd:
50-50 van de achterzitting, rechts van het midden is gereinigd, links niet:
En helemaal fris en vrij van vervuiling:
Dit was eens een sopje warm water met een scheutje APC+..
50-50 op het dash, rechts is schoon, links niet:
Pedalen en omgeving weer schoon:
Reinigen van het leer, linkerstoel gedaan, rechts nog niet:
Vloermatten na grondig stofzuigen en uitblazen met de Tornador:
Vloermatten na extractor:
Het sopje uit de extractor:
Nu alles schoon was werd het tijd voor wat bescherming, het leer werd beschermd met de Gliptone conditioner in 2 laagjes met een nachtje rust er tussenin, de kunststof delen werden behandeld met Carpro Perl 1:5, toen ik de volgende dag terugkwam vond ik het kunststof toch nog iets teveel glimmen, en heb ik het geheel nog een keer afgenomen met Meg's Quick Interior Detailer, waarna ik getrakteerd werd op een mooi donker maar niet glimmend resultaat.
Daarna nog even met Meg's Glasscleaner alle glaswerk, spiegel en klokkenwinkel gereinigd, en nog lekker even met de camera rond geweest om een aantal mooie (voor mijn kunnen) after foto's te maken.
Tot zover voor deze keer, tot de volgende!
ps. heb al flink opgeruimd in het aantal foto's, maar mocht de moderator het toch nog teveel vinden dan knipt hij er nog maar een paar uit..