• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reinigen met APC, zonder extractor?

Markvantilburg

Detailing trainee
17 jul 2012
2
47
Beste forumleden,

Morgen ga ik het interieur van de Focus van mijn schoonouders eens onder handen nemen. Ik heb geen extractor oid voor de matten en tapijten maar vroeg me af of ik deze ook schoon kan maken door er (verdunde) APC op te spuiten en schoon te "borstelen"? Of is er een andere manier met huis/tuin en keuken spullen die beter werkt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mark
 
Handmatig kun je wel bekleding en matten reinigen. Eerst de meeste en losliggende viezigheid stofzuigen. Dan insprayen met APC 1:10 inwerken met een zachte borstel. Daarna kun je nog eens met waten nevelen. Vervolgens een mf-doek om een borstel en dat "schrobben". Werkt de 1:10 mengverhouding niet of onvoldoende kun je nog eens 1:4 proberen. Heb het ook eens op deze wijze met het interieur van mijn Ibiza gedaan. Ging best fijn, houdt er rekening mee dat niet alles zo schoon wordt als met een extractor.
 
Ik weet niet van waar je bent. Maar misschien is woont er wel iemand in de buurt die wel een extractor heeft en je wilt helpen ;)