• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur reiniger

Houthakkertje

Detailing rookie
9 sep 2022
6
15
Sittard
Via een auto garage een flesje cartec interieur reiniger gekregen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Mijn ervaring is prima maar ik ben een beginner.
Het spul haald een hoop los van het interieur en de leren stoelen, daar stond ik echt van te kijken. Hier en daar heb ik de stoomreiniger sc3 erbij gebruikt. Na het poetsen de stoelen met schoon water en doek nagespoeld. Na de droogtijd het leer behandeld met autoglym leather care balm. Tot nu toe heel tevreden over het resultaat. De auto is schoon en fris.
De ramen heb ik ontvet met schoonmaakazijn/water en de stoomcleaner. Tot zover alles streeploos schoon.
 
  • Leuk
Reactions: advanced
Ik gebruik zelf normaal Autoglym interior shampoo, maar eigenlijk voor iedere interieurreiniger geldt dat iemand die het resultaat voor het eerst ziet, verbluft is over het vuil dat er vanaf komt. Je kunt een interieur reiniger eigenlijk maar op 2 momenten beoordelen: direct na reiniging op grond van het vuil dat er verwijderd wordt (en het helderder worden van kleuren) en na een paar jaar als het interieur nog steeds in orde is (een te sterk geconcentreerde reiniger kan de vezels van bekleding aantasten, maar dat is soms pas jaren later te constateren, en dan is de vraag of de interieurreiniger de oorzaak is).