• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur, tellerhuis, entertainment display

BMWG20

Detailing rookie
20 feb 2020
11
15
Beste leden.

Daar ben ik weer, haha
Inmiddels de auto een paar keer met de hand gewassen mede door jullie hulp echt onwijs ver gekomen betreft de uitleg en volgorde! Top top top!
assortiment ook aardig uitgebreid voor de volgende keer om het nog leuker en makkelijker te maken.

We zitten nog met 1 klein probleempje wat we moeten doen met het info & entertainment display, aangezien de nieuwere auto’s steeds grotere schermen en displaytjes overal krijgen, waar je uiteraard geen gedonder mee wil krijgen.
Ons BMW display is ook nog eens touchscreen etc etc dus vieze vingers en vlekken...

Onze vraag is dan ook: Hoe en wat hebben we nodig om deze gevoelige schermpjes te onderhouden en weer vlekvrij krijgen

wat mag absoluut niet, en wie heeft er ervaring met soortgelijke schermen etc

alvast heel erg bedankt, heb wat foto’s bijgevoegd voor een betere impressie
 

Bijlagen

  • E36159A5-9AE2-4BDD-ACEE-EF865B7C5D07.jpeg
    E36159A5-9AE2-4BDD-ACEE-EF865B7C5D07.jpeg
    178,1 KB · Weergaven: 143
  • 3BE5B57D-8A22-4A99-9F3B-9532E2614236.jpeg
    3BE5B57D-8A22-4A99-9F3B-9532E2614236.jpeg
    234,5 KB · Weergaven: 151
  • 3B720016-A476-474B-9DF1-E93A5CDFE934.jpeg
    3B720016-A476-474B-9DF1-E93A5CDFE934.jpeg
    235,8 KB · Weergaven: 151
  • 412D69EB-53C8-4118-9A31-EC4D0640330C.jpeg
    412D69EB-53C8-4118-9A31-EC4D0640330C.jpeg
    168,7 KB · Weergaven: 146
Ik gebruik op het navi display in mijn astra altijd wat ruitenreiniger met een doekje. Denk alleen dat dit niet op elk type display goed gaat. Bij mij zit er een glazen scherm in (of in ieder geval iets van glas voor het scherm).
 
  • Leuk
Reactions: BMWG20
Voor touchscreens zijn speciale reinigers te koop
Gebruik van alcohol en alles wat er op lijkt is af te raden
Onwijs bedankt, geen idee waar ? Heb je tips of ervaringen met een bepaald product die je eventueel kan aanraden. Op Carclean zie ik namelijk niks in het assortiment
 
Ik gebruik gewoon een zachte MF doek.
En moest er een vlekje of dergelijke zijn dat niet meteen weg gaat, gebruik ik een licht vochtige MF doek gevolgd door een droge.
 
+1 voor Spray&Wipe. Zachte doek en een pufje S&W doet vaak al wonderen zonder iets aan te tasten of iets achter te laten.
Ik gebruik het 1:1 met (demi)water.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dank je. Zelf spuit ik altijd een beetje op een mf doekje en dan veeg ik de display schoon. Ik heb nog nooit rechtstreeks op de display gesprayd
Voor de zekerheid pak ik volgende keer wel de spray and wipe
 
Ik gebruik gewoon een zachte MF doek.
En moest er een vlekje of dergelijke zijn dat niet meteen weg gaat, gebruik ik een licht vochtige MF doek gevolgd door een droge.

Precies dit! Geen enkel product gebruiken op deze delicate/gevoelige delen. Navi is wel wat sterker maar bijvoorbeeld het kunststof van het tellerhuis is zeer kras gevoelig. Alles wat je er aan wrijft is eigenlijk al teveel. Gewoon een kortharige en zachte mf doek iets vochtig maken, lichtjes wrijven en na met een droge.