• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur

Bakworm

Detailing addict
18 jun 2010
21
50
Ik heb sinds kort een fiat doblo uit 2004
Ik merkten meteen dat het dashboard nogal kleefden
Ik heb wat op internet gezocht maar kan er niet zo veel over vinden
alleen dat sommige merken dit ook hebben en dan is het aan het oplossen????
Weet iemand een middeltje om dit minder te krijgen of zelf te verhelpen?
durf niet zo goed om er meteen van alles op te gaan smeren en gooien
 
S-40, Eerst schoonmaken met een verdunning APC, waardoor de vettige aanslag en het meeste vuil al zal verdwijnen.
Zo nodig herhaal je dit. Als het helemaal schoon hebt dan zijn er meerdere middelen die weer zorgen voor leven in het materiaal en als je dat mooi vind ook voor glans.
Bij de meeste middelen staat vermeld wat je kan verwachten, dus het e.e.a. doorlezen en je komt er wel uit. Ook op het forum is dit onderwerp ook al aan de orde geweest.
Veel succes.
Groet,
Jan
 
Ik zou hetzelfde adviseren als Kanjer.

Schoonmaken met een APC(+D),
poetsen tot het vuil weg is,
vervolgens een dressing aanbrengen naar keuze.

Wat ik opmerkte toen ik recent mijn interieur ging schoonmaken met een APC (Roken in auto) is dat mijn dashboard en dergelijke na afloop veel doffer was, maar wel schoon. Hierna zal een dressing beter pakken en langer standhouden. Het verschil was dan ook enorm.

Ik zou niet een dressing aanbrengen zonder te reinigen en let er ook op dat je een dressing kiest die niet al te veel glanst. Wanneer hier de zon op schijnt, reflecteert dit enorm op je voorruit en je zicht is dan dus belemmert. Maar dit is uiteraard je eigen keus.


Greetz
 
vandaag geprobeerd schoon te maken
met geen mogelijkheid krijg ik het schoon !!
kleeft aan alle kanten
lijkt wel blanke tektyl

l
conv_2661.jpeg
 
Even snel googlen leert me dat iemand met een Fiat Stilo hetzelfde probleem had. Hij heeft schoonmaakmiddel voor ovens gebruikt. Misschien kan je eens proberen?
 
s-40 ,waarmee heb je geprobeerd schoon te maken?
Mijn eigen dashboard doe ik met PB APC 1:30 maar pas een echt smerig dashboard met verhouding 1:15 gedaan 2x en vervolgens PB NL look gedaan.
 
Jansen;n430964 zei:
Hij heeft schoonmaakmiddel voor ovens gebruikt
Is dit niet iets als Dasty van de Wibra? Da's best wel sterk spul, visvriendje, dus ik zou dit niet doen.

En nee, Jansen is niet mijn visvriendje, het was een verwijzing naar Fisherman's Friend ''Sterk Spul''.

Greetz
 
(nagellakremover ZONDER ACETON) werkt gewoon helemaal geweldig

Google is your friend! Het enige wat ik vaag vond is dat wanneer ik het woord nagellak-remover hoor, ik meteen aan aceton denk.
Ik wist dus ook niet dat er nagellak-remover bestond zonder dit bestandsdeel.
 
Okay eindelijk de oplossing gevonden!
icon_biggrin.gif


Vandaag bij een andere VW-dealer geweest. Ze hebben even een testje gedaan met speciaal poetsmiddel dat ze gebruiken. Is een combo van glazenreiniger en nog iets. Maar dit goedje bevat meer ammoniak daarom effectiever/agressiever. Test was een succes.

Ik las al eerder iets over ammonia, brandspiritus, etc. De glazenreiniger zal waarschijnlijk de glazenreiniger van CarTek zijn en die bevat inderdaad net wat meer ammonia. (Poetsbedrijf waar ik werkte deed hier enorm veel mee. Teer, hars, etc.)
 
Als het een soort rubberlaag is, dan kun je babyolie of babybillendoekjes eventueel proberen.
Na olie in ieder geval even afnemen met iets wat ontvet.
Wij hadden hetzelfde met de grip van onze canon spiegelreflex, daarmee was het probleem verholpen.

Het zou veroorzaakt worden door de lijm waarmee het vastgelijmd wordt, deze komt na verloop van tijd door het "rubber" heen.
 
In dat geval zou je het dus ook met een stickerver-wijderaar kunnen proberen aangezien het dus waarschijnlijk om lijm gaat wat door het rubber heen komt
 
helaas !! ik heb alles geprobeerd en niets dat helpt,
van water met alles reiniger tot dusty,amonia,wasbenzine,nagel remover,thinner,
zit gewoon een soort laag op
met je nagel kun je er een streepje in trekken
 
Veel interieurdelen worden tegenwoordig voorzien van een rubberachtige coating en ik vermoed dat dat bij jou ook het geval is.
Bij veel rubber delen krijg je het probleem dat door het vergaan van het rubber of verkeerd onderhoud; het rubber kleverig wordt.
Een oude truc om dat op te heffen is; het rubber te bestrooien met wat talk of babypoeder, dit vervolgens in te wrijven met de hand of een kwast, daarna droog afnemen, enkele minuten nog laten staan en vervolgens afnemen met een natte doek.
Kijk eens op een deel uit het zicht, of deze methode wellicht in jouw situatie een uitkomst bied.
Indien het werkt, dan kan je daarna proberen of je met een sealfeed product (bedoeld voor je raam en deurrubbers) extra bescherming kan aanbrengen.
Werkt die sealfeed niet, dan kan je altijd een stap terug doen en het alleen bij baby of talkpoeder houden.
 
Hmmmm.... En al deze producten hebben dit laagje ook niet eens aangetast???

Lijkt wel op een vernislaagje, zoals er in een eerder topic een motorruimte was ingespoten met een soortgelijk iets.

Ik zal is kijken of ik dat topic terug kan vinden.



Greetz
 
Volgens mij is het een soort van soft toutch laag ,div merken gebruiken dit
Als het handen vet en vuil zou zijn dan komt het er denk ik toch wel simpel van af