• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Introducing myself!

Frera

Detailing rookie
14 jul 2017
2
15
34
Sint-Katelijne-Waver
Heya iedereen,

Ik ben Frederik, woonachtig in Sint-Katelijne-Waver (BE) en rijdend met een Audi A3 - bj 2013.
Sinds de aankoop van mijn wagen is de hobby 'detailen' stilletjes men leven binnengeslopen en nu gaat er geen dag voorbij of ik dubbelcheck m'n wagen op vuil en was hem tot de buren me gek noemen.

De reden dat 'k mij hier aanmeld op het forum is om bij te leren over de technieken en producten van detailing zodat de resultaten dat ik nu heb nog beter worden. Ook hoop ik ooit in bijberoep te kunnen starten en ook hierover heb ik wel wat onbeantwoorde vragen. Het zou leuk zijn dat de hobby/passie uiteindelijk zichzelf gaat betalen.

Fulltime werk ik als afdelingsverantwoordelijke in een doe-het-zelf zaak. De handigheid ontbreekt mij niet noch de doorzetting om perfectie te bereiken.

Heb er snel een fotootje bijgeplakt dat 'k nog op m'n telefoon had staan.

Mochten er vragen zijn, shoot!

Greets,
Frederik
 

Bijlagen

  • IMG_5031.JPG
    IMG_5031.JPG
    395,4 KB · Weergaven: 119
  • Leuk
Reactions: Tim en Cordoba
Welkom op het forum. Waar en wil is, is een weg zeggen ze dan.

Je zou over het zelfstandig in bijberoep eens diverse websites in BE en/of met een accountant kunnen gaan praten. Er zitten nogal wat haken en ogen aan als bijberoep in België.
 
Welkom op CC Frederik! Zoals tembaco zegt is de wetgeving rond bijberoep nogal verwarrend. Zorg eerst dat je hier veel informatie opdoet; probeer deze om te zetten in de praktijk. Immers, al doende leert men! Eens je echt van jezelf denkt er klaar voor te zijn, kan je de stap wagen. Een gesprek met nen boekhouder over wat mogelijk is en wat niet, kan je dan verder op weg helpen...
Veel plezier hier op't forum!
 
Bedankt voor het hartelijke welkom allemaal!
Omdat ik nog in de leer-fase zit, kom ik vaak op problemen uit waarvoor ik nog niet het juiste product heb of de correcte manier van werken ken.

Met de wissel van winter naar zomerbanden merkte ik bijvoorbeeld dat er nogal wat residu van lijm op de binnenkant van de velg plakte waar waarschijnlijk de balanceer gewichtjes aan vast hingen. Ik had/heb geen idee hoe ik dat er moet vanaf krijgen zonder veel schade te maken en met welk product.

En zo kom ik mijn eigen onwetendheid wel vaker tegen en dan ga 'k 's avonds het internet op, opzoek naar advies en producten voor de raadsels die ik tijdens het wassen tegenkwam. En vanuit die website bezoekjes volgen meestal bestellingen die de dag nadien aankomen en dan komt je kast wel rap vol te staan.

Ik gebruik veel Meguiars, heb ook wat Auto Finesse producten staan en dan wat specifiekere dingen van aparte merken.
Heb ook een DAP900 V3 machine met de nodige pads, doeken en ook weer producten.
Qua technieken is youtube mijn grote held (bij vele van ons waarschijnlijk). ChemicalGuys, CarCleaningGuru, ChrisFix, JoeHuntley, ... zijn maar een deel van al mijn abonnementjes op mijn youtube account. Het is onwaarschijnlijk dat je na het zien van hun filmpjes nog altijd niet weet dat je de befaamde '2-bucket technique' moet gebruiken en enkel in rechte lijnen wassen ;).

Het zelfstandig worden is momenteel nog toekomstmuziek. Ik begin niet zomaar aan iets waar 'k mogelijks geen goed einde aan kan brengen. Mijn basis is simpelweg nog niet sterk genoeg.
Het draait me ook niet om een inkomst te creëren uit het detailen, maar je zou natuurlijk gek zijn als je als ervaren detailer niet effe de tijd neemt om ook die opties te bekijken. Je kan niet eindeloos blijven polieren op de auto van moeder, broer of vrouw.
En inderdaad, België is enorm complex op vlak van bijberoep dus ik ga dat plan op de achtergrond houden tot 'k er 100% zeker van ben.

Zo, 'k heb mijn boek weer afgeschreven! Ik schrijf graag en veel, maar meestal is het dan ook duidelijk en geen rebus waar je nog de betekenis moet achter zoeken :).
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Sint-Katelijne-Waver, dan zijn we bijna buren :)! Leuk om iemand uit de buurt tegen te komen op een NL forum. Hartelijk welkom!

Als je hulp met iets nodig hebt ooit, dan laat je het maar weten. We wonen tenslotte helemaal niet ver uit elkaar en met 2 detailen is altijd fijner dan alleen :D.

Ivm met de lijmresten op de velgen; met een karamelschijfje of met Auto Finesse oblitarate tar & glue remover wilt het soms ook lukken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Frera
Het is onwaarschijnlijk dat je na het zien van hun filmpjes nog altijd niet weet dat je de befaamde '2-bucket technique' moet gebruiken en enkel in rechte lijnen wassen.

De guru staat bij mij ook tussen m'n abonnementjes, alsook de filmpjes van ammo drive clean...
Het wassen in rechte lijnen is niet persé een must, maar je weet gewoon beter waar je al geweest bent.
Grtzz,