• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

IPA

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Ik wou mijn auto is goed onderhanden gaan nemen. Nuu heb ik de dap900 starterset aangeschaft.

Nu lees ik overal dat ik IPA moet gebruiken on hem te ontvetten na het polijsten. Alleen nergens hier kent de apotheek IPA. Ze sturen me naar huis met een flesje "gedenatureerde alcohol 70%''. Kan ik dit daar ook voor gebruiken of is dit weer heel wat anders?

Je MOET niets. :-b

IPA is nogal zuiver en daardoor duurder
Daarbij is het ook niet overal verkrijgbaar
70% is zuiver zat, kijk of het geen strepen nalaat.
Gewoon wassen helpt ook tegen polijstresidue

Hans

Maar moet ik hem dan gewoon wassen met mijn mequiars shampoo. Of moet ik een shampoo gebruiken die niet een soort wax achter laat?

En hoeveel druk zet je op de dap? Dat de pad ongeveer 1xper sec rond draait ofzo?

+1 Hans

Voor het verwijderen van polijstresidu is een goede wasbeurt vaak voldoende, echter een IPA/Alcohol wipedown geeft een zeer goede basis voor een glaze, sealant en/of wax. Dus het gebruik ervan is wel degelijk aan te raden.

Misschien is er een forumlid in de buurt die een beetje IPA voor je heeft?

En als je er niet heel veel haast mee hebt, ik ben de 17de en 18 de Mei in Friesland (Wolvega om precies te zijn). Ik kan wel een flesje meenemen voor je.

Oh dat is heel aardig. Mocht ik rond die datum nog steeds niets hebben dan stuur ik je even een berichtje:cool

Deze IPA zoals jullie noemen is neem ik aan een afkorting.
Wat is hiervan de volledige stofbenaming?
De mogelijkheden die ik verwacht zijn: iso-propyll-alcohol of iso-propanol.

Ik heb 2-propanol én 2-propanol LiChro, extra zuivere kwaliteit dus.. Handig zo'n vader als chemicus... :)

Sorry voor de vervuiling van.
Was even in de war met isopropanol/isopropyllalcohol en een ander product...