• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X als vlekkenwater.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
4.358
193
62
Ik zal eerst uitleggen hoe het zo is gekomen. Gisteravond de auto een redelijk snelle wasbeurt gegeven, en daarbij een nieuwe velgenborstel gebruikt, omdat de oude kapot was gegaan. Bij mijn oude velgenborstel had ik nauwelijks last van spetteren, doordat de dikte van de borstel nauwelijks meer was, dan de ronde gaten in mijn velgen. Gisteravond bij de nieuwe velgenborstel wel volop spetters, maar niet zo veel aandacht aan geschonken, onder het motto de auto ben ik aan het wassen, dus dat maakt niet uit, armen en benen zijn ook te wassen, en ook de kleding die ik aan heb, zal geen probleem zijn, ik ben tenslotte alleen met PB's SS&S bezig, dus dat moet in de was zo schoon zijn.

T-shirt en bermuda gewassen, maar nog steeds vol met zwarte spikkels uit de wasmachine, blijkbaar van de remmen dat bij het schoonmaken op mijn kleding was gespetterd. Even nagedacht en fles Iron-x opgezocht samen met een penseeltje. Een paar zwarte spikkels met penseeltje gedoopt in de Iron-X aangestipt, en even gewacht.
En inderdaad, na even wachten wat paarse verkleuring van de zwarte spikkels, maar blijkbaar onvoldoende absorptie van de Iron-X in de spikkels om echt goed resultaat te boeken. Vervolgens besloten om de kleding eerst te drogen, en dan opnieuw met Iron-X aan de gang te gaan.

Op het moment dat de kleding vrijwel droog was, opnieuw de Iron-x en het penseeltje erbij gepakt. De vlekken aangestipt met penseel met Iron-X, even gewacht tot er een duidelijke paarse verkleuring was, en vervolgens met een oud washandje met schoon water gaan boenen. Resultaat is dat de zwarte spikkels voor 99% zijn verdwenen, alleen als je het weet, zijn er nog een paar terug te vinden van korte afstand.

Resultaat van deze idiote proef, is dus behoorlijk geslaagd.

Waarom zoveel moeite voor een t-shirt? Buiten bierglazen, heb ik een subverzameling t-shirts van bierbrouwerijen, onder het motto 'als ik toch een t-shirt aantrek, kan ik er net zo goed één aantrekken die betrekking heeft op mijn hobby'. Dit was een t-shirt van Grolsch van een dikke 10 jaar terug met opdruk van 'de vierjaargetijden' en is dus niet meer te koop, ook niet iets dat er op lijkt.

Iron-X is soms echt een wondermiddel, en niet alleen voor velgen of auto's.:D
 
Mooie proef. Goed om te weten dat het voor meerdere doeleinden kan dienen. Kan die naast de ruitreiniger ook in het keukenkastje. :D