Vandaag de Iron-x soapgel weer gebruikt om de velgen schoon te maken.
Ik heb een sprayer op de fles geschroeft omdat ik dat wat makkelijker vind werken dan een beetje op de velgenborstel druppelen
Velg na afspuiten met de HD
Beetje inspuiten met de soapgel (onverdund) en ja de soapgel stinkt ook :-&
volgende week ga ik een beetje 1:2 verdunnen en kijken of dat ook werkt
Even borstelen en laten inwerken
Klaar om afgespoten te worden
Afgespoten en wel ziet het er weer als nieuw uit
Ik weet dat iron-x niet specifiek bedoelt is als velgenreiniger maar dat is natuurlijk wel de plek waar je de meeste ijzervervuiling hebt.
Het tast trouwens wel de waxlaag aan want na 2 keer de wielen gedaan te hebben met de soapgel is de waxlaag wel zo'n beetje verdwenen.
Ik heb daarom besloten geen velgenwax meer te gebruiken want op deze manier krijg ik m'n velgen toch makkelijk schoon.
Ik heb een sprayer op de fles geschroeft omdat ik dat wat makkelijker vind werken dan een beetje op de velgenborstel druppelen
Velg na afspuiten met de HD
Beetje inspuiten met de soapgel (onverdund) en ja de soapgel stinkt ook :-&
volgende week ga ik een beetje 1:2 verdunnen en kijken of dat ook werkt
Even borstelen en laten inwerken
Klaar om afgespoten te worden
Afgespoten en wel ziet het er weer als nieuw uit
Ik weet dat iron-x niet specifiek bedoelt is als velgenreiniger maar dat is natuurlijk wel de plek waar je de meeste ijzervervuiling hebt.
Het tast trouwens wel de waxlaag aan want na 2 keer de wielen gedaan te hebben met de soapgel is de waxlaag wel zo'n beetje verdwenen.
Ik heb daarom besloten geen velgenwax meer te gebruiken want op deze manier krijg ik m'n velgen toch makkelijk schoon.