• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is deze drukspuit een goede aankoop bij mindere vervuiling in de winter?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goede-avond heren,

Ik zit met het volgende;

Ik heb in het weekend bij een doe-het-zelf winkel het volgende zien liggen. Het app. heeft de volgende specs;

Specificaties:

•Tankinhoud: 18 liter
•Werkdruk: 2-4 bar
•Verbruik (max): 1,6 liter per minuut
•Sproeikap: Ja
•Aantal nozzles: 4
•Materiaal: Kunststof
•Afmetingen: 46,5 x 61 x 18,5 cm

Hier een linkje waar je ongeveer dezelfde rugspuit terug vindt. (In de bouwmarkt die ik ken, is hij wel de helft goedkoper)

http://www.bulkprijzen.nl/backpack-rugspuit-18-liter.html

Zou dit een goed alternatief zijn om in de winter wat lichte vervuiling weg te spuiten? Ik woon in een app. en weet dat in de winterperiode de carwashen zééééér druk zijn. Je krijgt dan nogal wat commentaar met je 2 emmers etc :D ( te lange wastijd).

Ik zou dan het volgende willen doen;

1) foamen met Gloria FM10
2) afspoelen met deze drukspuit
3) wassen met de 2 emmers
4) afspoelen met deze drukspuit
5) drogen met drooghulp en droogdoek.

Hopelijk wat reacties van mensen die dit kennen....

Ik zit met de volgende vragen;

- Genoeg druk om vuil af te voeren?
- Genoeg water om een wagen af te spoelen ?
- ....

Grtz

Stephan
 
Hey Redcat, bedankt voor het snelle antwoord. Maar lees ook op de IWM (Belgische watermaatschappij) dat de gemiddelde druk op een buitenkraan zonder hogedruk ook maar 4 bar is?

Of zie ik dit compleet fout?

Grtz
 
Fout niet, maar de drukspuit doet dus nauwelijks meer dan de waterslang met een goede kop erop
Vergeleken met een Hogedrukreiniger is die druk een p=straaltje
 
Dus, sorry he voor de 'domme vragen' ;

Dus het zou wel een oplossing zijn om zonder waterkraan een beetje af te spoelen, hetzelfde resultaat als met een crappy tuinslang :-D op de oprit?

Grtz
 
idd andere tijden naar de wasbox gaan. ik doe het nog wel eens na mijn late dienst. we hebben in hengelo een perfect verlichte wasbox. sta daar dan om 22 uur rustig mijn auto te wassen.
 
Hey Heren,

Dan zou ik eens een andere box moeten gaan zoeken. Deze sluit al om 22u00... Maar in ieder geval bedankt voor de vele tips.

Grtz

Stephan
 
Dat is toch een hele mooie tijd?

Enige wat ik doe in een wasbox afspuiten wassen e.d. daar ben ik niet langer dan een uur / anderhalf uur mee bezig.
Daarna kan je gewoon naar huis rijden om de wagen vervolgens de kleien en te waxen.
 
Waar ga je dan Stephan?

Anders moet je eens kijken bij de carwash van Truckstop 26BIS (Industrieterrein Zolder)
Die gebruik ik altijd (Mede omda mijn schoonouders in Viversel wonen)
Maar daar is praktisch nooit echt druk.

Of de selfcarwash van softwashexpress aan de kanaalkom? Ligt afgeleden en daar is het ook altijd heel rustig (toch op de tijden dat ik geweest ben)

Wat zijn de tijden dat jij meestal naar de carwash gaat?
 
Hey psychoboarderke ,

Heeft die aan de kanaalkom een selfwash?? Ik dacht enkel met de borstels... Ik ga meestal tegenover de olympia in Hasselt naar de carwash. Op dit moment valt het allemaal mee maar ik weet als de hevige sneeuw komt gaat iedereen naar de boxen. Logisch eigenlijk wel.... Viversel heb ik ook nog kennissen wonen. Lollig hoe klein de wereld is.

Ik ga meestal in de middag als ik de vroege post heb gehad... dus tegen 14u00 - 15u00

Grtjes

Stephan
 
Yep, enkel met hogedrukspuit. Behoort nog niet zooo lang tot de softwashexpress groep. (Niet die waar de krasstraat ligt van softwashexpress)

Die wat jij bedoelt ligt ook wel aan een drukke baan.
Zeker de tijden dat jij aangeeft moet doenbaar zijn op 1 van deze 2 selfwashboxen.