• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit een logische volgorde ?

sampdoria

Detailing rookie
17 feb 2011
30
0
Ik wil zaterdag mijn Volvo eens goed onder handen nemen, en zat zo een beetje te mijmeren over welke produkten is zal/moet gebruiken.
En dan gaat het over de producten na het kleien.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De te gebruiken flesjes staan in de volgorde die ik denk te gebruiken (v.l.n.r.). Wil dit, is dit zinvol of teveel ?

En welke kleur pads kan ik het beste gebruiken bij welk toerental bij welk product ?(ik gebruik de DAP dual action) Daar kom ik nog niet helemaal uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Foi! Je hebt me daar mooi spul staan! En dan nog zo weinig kennis? Waar haal je het geld vandaan 8-())

De volgorde ziet er prima uit! Vergeet niet om na de Finale een ontvetter te gebruiken als bijvoorbeeld Eraser.

De volgorde is goed, van grof naar fijn afwerken.

Voor de Mezzo kun je een witte, oranje, gele, woolpad gebruiken, een testspot maken en je weet het ;)
Voor het afwerken gebruik je een finishing pad, zowel voor de finishing glaze en EX.

SV cleaner fluid kun je gebruiken na het polijsten, persoonlijk zou ik de wagen na de laatste polijststap eerst afnemen met IPA / Eraser, dan de Cleaner Fluid en als kers op de taart een mooie waxlaag (of 2...)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit is het eindresultaat. Hij glimt behoorlijk, maar hoe schoner de auto is, hoe meer je krassen, lakdefecten etc. ziet.
De auto heeft waarschijnlijk ook een zwaar leven achter de rug, vol met herinneringen aan winkelwagens, kleine kinderen, Frankrijk met de caravan etc.:bad
Ook geen echt nieuwe auto natuurlijk, bouwjaar 1996 met 293.000 achter de kiezen.

Wel grappig om na de PB EX proberen de Swisswax op te brengen. De lak is dan al zo glad dat het niet "pakt"

Laatst bewerkt door een moderator: