• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan met mijn aangekochte producten

boup

Detailing addict
21 dec 2018
83
65
Hallo,
Ik ben trotse eigenaar geworden van een nieuwe Audi A5 competition
Kleur Daytonagrijs pareleffect.
Nu ik heb momenteel 43km op de teller.
En ik wil hem deze week eens deftig onder handen pakken om te beschermen en extra te laten blinken.
De lak zelf is zacht,denk niet dat ik hem moet kleien (maar ik heb wel klei van Monello)
Deze producten heb ik me aangeschaft.
Maar welke moet ik gebruiken en in welke volgorde
En wat moet ik eventueel nog bijkopen

Deze heb
Poorboys Proffesiona polish
Mothers California carnauba wash & wax
Maguiar's X-press spray wax (3780 ml)
Poorboys quick detailer +
Poorboys black hole
Collinite liquid insulator wax nr 845

Hoe moet ik best beginnen met mijn producten en de volgorde aub

alvast bedankt
Ik post een foto als het gedaan is

Ik heb nog ander producten voor de velgen / banden,maar ga beginne met de buitenkant koetswerk
 
Zonder de staat van de lak te weten is het erg moeilijk om een goed stappenplan op te stellen. Met zachte lak bedoel je schoon? Het zou de eerste Audi zijn met zachte lak...
 
Zachte lak zegt niets over de noodzaak van kleien.

- Hoe weet je dat de lak zacht is?
- Waarom heb je specifiek deze producten gekocht? (Volgens een stappenplan?)

Aan de hand van de producten die je hebt, zijn er eigenlijk weinig stappen. Je hebt 4 producten die een bescherming achterlaten, een glaze en een paint cleaner.

Mijn eerste advies zou zijn om alles omtrent de was-stappen als eerste compleet te maken. Denk dan o.a. aan een voorwas-product om vervuiling los te weken alvorens het wassen. Persoonlijk zou ik ook de lak behandelen met een de-ironizer om vliegroest/remstof/etc. te verwijderen. Zeker wanneer je iets gaat inwerken in de lak, zoals een polijstmiddel/paint cleaner/wax.

1) Voorwas. (Bijv. Bilt-Hamber - TochLess in een sprayfles of drukpomp)
... Afspoelen.
2) Handwas. (Bij voorkeur met een shampoo zónder toevoeging van wax of andere toevoegingen)
... Afspoelen.
3) Kleien. (Bijv. Monello - Dolce Verde + DodoJuice - Born Slippy)
... Afspoelen.
4) De-ironizer op lakwerk. (Bijv. Monello - Non-Ferro)
... Verdelen met vochtige washandschoen.
... Laten werken.
... Opnieuw verdelen c.q. her-activeren.
... Laten werken.
... Afspoelen en eventueel opnieuw wassen.
5) Drogen.
6) Paint Cleaner.
(Pro Polish)
7) Glaze. (Black Hole)
8) Wax. (Collinite - 845)

... De shampoo met wax, de spraywax en detailer met toevoeging kan je dan gebruiken als ''boostende producten'' bij volgende wasbeurten. Echter heb je vrij veel van dit soort producten en allemaal tegelijk gebruiken is overkill.

... Paint Cleaner op een nieuwe lak, dat zal vermoedelijk niet veel opleveren. Dit geldt ook voor een glaze.

... Een de-ironizer zal misschien weinig effect hebben als de auto door de dealer goed is opgeleverd. Echter is mijn ervaring dat nieuwe auto's vaak nog veel vliegroest hebben van het transport per trein en dit niet wordt aangepakt. (Op plekken waar geen transport-folie zat)
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Bedankt voor de reactie
D--Ironizer van Monello heb ik ook gebruikte ik altijd voor de velgen van mijn vorige wagen.
Super product (slaat paars uit),maar was altijd bang dat het kwaad kon.op mijne lak
De voorwas ik heb ook een foampistool van monello en foam van Monello dat is ook goed dan?
 
Ah, je hebt nog meer spullen en producten.

Non-Ferro is veilig op je lak te gebruiken. Als dit kwaad zou doen op je lak, dan zouden je velgen er ook niet blij van worden. ;)

De Artico Magico is een prima foam, maar een voorwaarde (vind ik) is dat de auto dan wel in een goede bescherming staat zodat vuil sowieso al minder hecht. Dan kan dit foam het wel aan. De reiniging is minder sterk, maar dus wel vriendelijker voor je wax en dergelijke.
 
Ja ik heb al een vrij groot aantal producten gekocht bij carclean
Heb ook een polijstmachine,2 een groot en een klein model.
Zou ik gion prep ook nog moeten aanschaffen om te ontvetten tussenin?
 
Gyeon - Prep (of andere ontvetters) zou je eigenlijk al bij je polijst-spullen moeten hebben. ;)

Als je dus al deze spullen al hebt, zou ik de paint cleaner laten voor wat het is. Pak dan een fijn polijstmiddel om fijne krasjes en dergelijke meteen te verwijderen en eventuele oude wax/sealant te verwijderen.

Grote kans dat een glaze (oliën) weinig zal toevoegen qua kleur/glans. De wax bevat uiteraard ook oliën en mocht er toch nog iets te behalen zijn, dan zal de wax dit voor je doen.