Vandaag eerst de schuur helemaal leeg geruimd en naar de vuilstort toe ,moest het er maar eens van komen
Bij thuiskomst gelijk maar aan de gang gegaan met de 206 cabrio, kon niet wachten, ook al mijn spulletjes waren binnen
Eerst alles klaar gezet , kabels uitgerold en begonnen met foamen op een droge auto, voor de eerste keer ging het perfect, resultaat van het foam mocht er ook zijn, mooie schuimlaag zat erop.
De schuim even zijn werk laten doen en toen met de HD het schuim eraf gespoten, wanneer is het eigenlijk het juiste moment om het eraf te spuiten?Daarna heb ik de velgen ingespoten met
Monello Non Ferro, mooi spul en doet zijn werk goed, merk wel dat er vrijwel nooit wat me de auto gedaan is.
Heb elke velg 3x moeten doen en nog is het resultaat er niet wat ik zou willen, maar dat pak ik later wel weer een keer op om de velgen mooi te krijgen.
Tips zijn welkom.
Daarna begonnen met de auto wassen met Waxaddict shampoo, ruikt erg goed moet ik zeggen.
Nog best even onwennig met de 2 emmer methode en de
Monello wash mitt, maar na 2x wassen was ik wel aardig tevreden, nog niet helemaal, maar al doende leert men.
Wel een nadeel om zo goed te wassen is dat je daarna past ziet hoe de lak eruit ziet, daar was ik minder blij mee eigenlijk.
Veel kleine krasjes, dus binnenkort ook maar gaan polijsten om het weer strak te krijgen, want hier ga ik me wel aan storen.
Had zelf al een Karcher K2 HD, maar had ook al gelezen dat de kwaliteit niet best is, nou dat blijkt.
Hij is ongeveer 2 jaar oud, niet veel gebruikt, maar er kwam vanmorgen bijna meer water vanuit de onderkant en zijkant dan uit de spuit lans
Nu maar eens kijken om een andere HD aan te schaffen.
Uiteindelijk wilde ik ook maar even wast wat aan de binnenkant doen, want daar liep ik me ook aan te storen, hij moet en hij zou schoon zijn en blinken.
Eerst met een kwast en apc 1:10 aan de gang, goed inborstelen en met schoon water afnemen, het water in de emmer werd al snel smerig, niet voor niets dus.
Daarna het kunststof met Woho Interieur Finisher ingewreven, dat ziet er al een stuk beter uit
Binnenkort nog even het leer cleanen en conditioner erop en nog alle rubbers en het kunststof aan de buitenkant onder handen nemen.
Nog genoeg te doen dus, maar erg leuk om te doen en te zien hoe het allemaal opknapt, alleen kom je dan toch weer andere dingen tegen die je eerst nog niet had gezien.
Kortom, de 1e dag is vrij goed verlopen, heb nog een hoop te leren en merk ook wel dat goed spul wel noodzakelijk is, neem het voorbeeld van de Karcher K2 maar
Tips en adviezen zijn zeer welkom