• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan van een beginner - plan van aanpak en voortgang Peugeot 206CC

Aan de spullen zal het iig niet liggen, suc6 met de eerste toepassing. Weet zeker dat de Peugot er lekker van op gaat knappen.
 
Aan de spullen zal het iig niet liggen, suc6 met de eerste toepassing. Weet zeker dat de Peugot er lekker van op gaat knappen.
Dat denk ik ook niet dat het aan de spullen zal liggen en denk mijn Peugeot er ook zeker van opknappen, ben benieuwd naar de resultaten:)
 
Vandaag eerst de schuur helemaal leeg geruimd en naar de vuilstort toe ,moest het er maar eens van komen :D
Bij thuiskomst gelijk maar aan de gang gegaan met de 206 cabrio, kon niet wachten, ook al mijn spulletjes waren binnen :)
Eerst alles klaar gezet , kabels uitgerold en begonnen met foamen op een droge auto, voor de eerste keer ging het perfect, resultaat van het foam mocht er ook zijn, mooie schuimlaag zat erop.
20201205_103643.jpg
20201205_103649.jpg


20201205_104909.jpg

De schuim even zijn werk laten doen en toen met de HD het schuim eraf gespoten, wanneer is het eigenlijk het juiste moment om het eraf te spuiten?Daarna heb ik de velgen ingespoten met Monello Non Ferro, mooi spul en doet zijn werk goed, merk wel dat er vrijwel nooit wat me de auto gedaan is.
Heb elke velg 3x moeten doen en nog is het resultaat er niet wat ik zou willen, maar dat pak ik later wel weer een keer op om de velgen mooi te krijgen.
Tips zijn welkom.
20201205_110845.jpg
20201205_110839.jpg


Daarna begonnen met de auto wassen met Waxaddict shampoo, ruikt erg goed moet ik zeggen.
Nog best even onwennig met de 2 emmer methode en de Monello wash mitt, maar na 2x wassen was ik wel aardig tevreden, nog niet helemaal, maar al doende leert men.
Wel een nadeel om zo goed te wassen is dat je daarna past ziet hoe de lak eruit ziet, daar was ik minder blij mee eigenlijk.
Veel kleine krasjes, dus binnenkort ook maar gaan polijsten om het weer strak te krijgen, want hier ga ik me wel aan storen.
20201205_144950.jpg
20201205_144908.jpg

20201205_144915.jpg

Had zelf al een Karcher K2 HD, maar had ook al gelezen dat de kwaliteit niet best is, nou dat blijkt.
Hij is ongeveer 2 jaar oud, niet veel gebruikt, maar er kwam vanmorgen bijna meer water vanuit de onderkant en zijkant dan uit de spuit lans :joy:
Nu maar eens kijken om een andere HD aan te schaffen.

Uiteindelijk wilde ik ook maar even wast wat aan de binnenkant doen, want daar liep ik me ook aan te storen, hij moet en hij zou schoon zijn en blinken.
Eerst met een kwast en apc 1:10 aan de gang, goed inborstelen en met schoon water afnemen, het water in de emmer werd al snel smerig, niet voor niets dus.
Daarna het kunststof met Woho Interieur Finisher ingewreven, dat ziet er al een stuk beter uit :)
Binnenkort nog even het leer cleanen en conditioner erop en nog alle rubbers en het kunststof aan de buitenkant onder handen nemen.

20201205_150532.jpg
20201205_150540.jpg


20201205_150548.jpg


Nog genoeg te doen dus, maar erg leuk om te doen en te zien hoe het allemaal opknapt, alleen kom je dan toch weer andere dingen tegen die je eerst nog niet had gezien.

Kortom, de 1e dag is vrij goed verlopen, heb nog een hoop te leren en merk ook wel dat goed spul wel noodzakelijk is, neem het voorbeeld van de Karcher K2 maar :joy:

Tips en adviezen zijn zeer welkom :grinning:
 
Zeer herkenbaar dat je na goed wassen pas echt de staat van de auto ziet en als je dat eenmaal hebt gezien dan kan je het daarna niet meer niet zien...
Maar prima resultaat. Nog niet toegekomen aan de wax? Je zou ivm de krasjes eerst een glaze aan kunnen brengen zolang je nog niet hebt gepolijst. Dat verhult ze een beetje.
Dat leer gaat echt zo opknappen als je daar eenmaal aan gaat beginnen. Het glimt nu heel erg en hoort mooi mat te zijn.
 
Inderdaad herkenbaar dat goed wassen, goed doet kijken en dus ook zien. Neem eens drie stappen afstand en aanschouw hoe 90% van NL je auto ziet ;) Prima dus, maar niet voor jou, wordt alleen maar mooier.

Grootste tip die ik je kan geven: door blijven gaan met goed wassen. Je zult zien dat hij iedere keer nog een stukje schoner en mooier wordt. Op een gegeven moment zie je dat de non Ferro weinig meer oppakt, dat je kieren niet meer zo veel afgeven, dat het glimt wanneer je de deuren open doet etc etc.
 
Ik weet niet of jou Peugeot een parafan onder het raam heeft, maar kijk deze een keertje na of die niet verstopt zit.

Een jaar geleden was ik lekker de auto aan het wassen, en nadat ik klaar was zette ik bij toeval mijn hand op de passagiersmat. Helemaal onder het water :eek:.

Bleek dat de parafan verstopt zat en achter mijn dashboard kwam het water dus gewoon lekker naar binnen....

Hele bekleding eruit moeten halen, ook de vloerbekleding. Alles 5 dagen laten drogen, wat was dat ***.

Er zitten rubberen stopjes in mijn peugeot in de parafan die dus vast zaten, en het klepje niet open ging. Die heb ik na deze gebeurtenis meteen verwijderd.

Ps: peugeot had 1 week daarvoor nog de interieurfilter vervangen, maar dus niet verder gekeken terwijl je het gelijk zag naast het interieurfilter. Zij wisten van niks natuurlijk...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Voor nu een prima resultaat om alles inzichtelijk te krijgen, maar uiteraard nog zeker niet tevreden.
Wil hem de volgende keer eerst even goed kleien, maar dat ligt onder de kerstboom, moet dus nog even geduld hebben :grinning:
Dan wil ik na het kleien Valet Pro Achilles prep aanbrengen en daar in de wax zetten met Collinite 845.
In het voorjaar ga ik hem dan wel polijsten voor een nog mooier en beter resultaat.

!e klusje is het leer reinigen en conditioner aanbrengen met Gliptone , dit zal enorm gaan opknappen denk ik, is ook hard nodig om het leer weer mooi mat te krijgen en ook weer te voeden, dat is in jaren niet gebeurd.

Eigenlijk moet ik de lk ook nog onderhanden nemen met Non Ferro, maar denk eerst maar eens even een flesje erbij gaan kopen, gaat hard zo :oops:

Heb nu ook alweer wat spullen op een lijstje gezet die ik bonnenkort wil gaan aanschaffen, dat dat ik genoeg had om mee te starten, dat gaat in principe ook wel, maar mis toch wel wat dingen, o.a. een nieuwe hogedrukreiniger.

Goede tip voor wat betreft de parafan, geen idee of er hier één onder het raam zit, wist eigenlijk niet eens wat het was totdat het hier werd vermeld hahah.
Zal eens kijken waar dat zit en of het schoongemaakt moet worden, zonde natuurlijk als de hele binnen boel nat wordt.

Nog genoeg te doen dus , maar wel heel erg leuk.
 
Als nou een keer je auto geclayed heb ,gebruik dat stukje clay dan daarna nog een keer op je velgen (Daarna is de. Clay wel echt klaar).
De velgen zou ik van te voren ook nog eens te grazen nemen met bv
velgenreiniger ,teerverwijderaar ,nog een keer non ferro ,wassen
daarna clayen en cleanen
 
Als nou een keer je auto geclayed heb ,gebruik dat stukje clay dan daarna nog een keer op je velgen (Daarna is de. Clay wel echt klaar).
De velgen zou ik van te voren ook nog eens te grazen nemen met bv
velgenreiniger ,teerverwijderaar ,nog een keer non ferro ,wassen
daarna clayen en cleanen
Dank je voor de tips, daar kan ik wel wat mee ;):)
 
Vandaag de lederen bekleding onder handen nemen, zal er zeker van gaan opknappen denk ik :grinning:

Ik ga eerst de cleaner inwrijven met een microvezeldoek, daarna zachtjes borstelen en dan weghalen met een microvezeldoek met lauw water.
Daarna de conditioner aanbrengen met een microvezeldoek of pad? Dit zijn de juiste stappen toch?

1.jpg

2.jpg

3.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn de juiste stappen inderdaad, je zou het op voorhand nog even af kunnen nemen met een vochtige doek zodat het oppervlakkige vuil al weg is.

Het borstelen vergt geen kracht, dus niet gaan schrobben. Vooral op de naadjes krijg je zo voorzichtig het vuil mooi weg.

Benieuwd naar het resultaat!
 
De lederen bekleding met Gliptone Cleaner schoongemaakt , wat was dat smerig zeg, is denk ik nog nooit gedaan door de vorige eigenaar o_O
Daarna de boel lekker in de Gliptone Conditioner gezet, nu goed laten intrekken.
Wat een verschil is dat al zeg, erg blij met het resultaat:)
Eventueel morgen nog een keer in de conditioner, of beter nog even een poosje wachten?
20201219_155505.jpg

20201219_155509.jpg

20201219_155519.jpg

20201219_155524.jpg
 
  • Leuk
Reactions: schaef en BZwart
Ik zie op sommige plekken dat het leder best wel dorstig is, dus ik denk dat je morgen even kan checken hoe-of-wat de staat dan is en eventueel nogmaals lekker voeden. ;)
 
Ik zie op sommige plekken dat het leder best wel dorstig is, dus ik denk dat je morgen even kan checken hoe-of-wat de staat dan is en eventueel nogmaals lekker voeden. ;)
Hoe zie je dat het leder "dorstig" is? Doordat de conditioner er snel intrekt, dus de droge matte plekken ten opzichte van de rest van het leder?
Denk morgenochtend nog maar even een keertje lichtjes inwrijven met de conditioner, dit heeft de vorige eigenaar volgens mij nog nooit gedaan
 
@RoCo is inderdaad na 24 uur, stond op de achterkant van de fles :blush:
Na 24 uur zag het er al een stuk beter uit, zie de foto's hieronder.
Net weer even alles in de conditioner gezet, dan kunnen we er weer een aantal maanden tegenaan
20201220_090707.jpg

20201220_090710.jpg

20201220_090717.jpg