• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autovoorraad en vorst

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
1.336
178
Muntendam
Beste allemaal,

Ik heb in de wintertijd al mijn detailing spullen in huis opgeslagen in verband met de vorst.
Echter heb ik (net zoals velen hier) een kleine voorraad standaard in de auto liggen, denk aan bijvoorbeeld wat Spray and wipe etc...
echter weet ik zeker dat in mijn auto het ook wel onder het vriespunt gaat komen.
Hoe doen mede detaillers dat? is het op hoop van zegen of halen jullie het in de winter ook uit de auto?

Vroeger nooit niet bij stilgestaan. Maar ik rij al 15 jaar rond met een sprayfles interior en exterior detailer in de koffer om on the road wat spul bij te hebben als het nodig is.
Mijn wagen slaapt ook altijd op straat, dus bij vriesweer of gewoon al koud weer lijkt me dit niet bevordelijk voor die detailersprays?
Ik heb die (megiuars) sprays in het voorjaar willen overgieten in kleinere navulflesjes en die leken geshift. Dus fasescheiding en schudden hielp niet echt.
Dus maar weg gekieperd. De flessen waren nog geen jaar oud.

Nu met de nieuwe wagen heb ik me een klein detail tasje aangeschaft van Gyeon en enkele kleinere navulflesjes van monello gekocht. Deze ligt steeds in de koffer, interior- en exterior detailspray, glasreiniger, Spray and wipe, demiwater en wat verschillende microvezeldoeken.

Misschien toch best als het kouder word, het detailzakje thuislaten? En enkel de di icer spray in de koffer bij lage temperaturen?
Benieuwd naar jullie meningen ;) .

Isolatietasje helpt ook, maar alles is ook afhankelijk van gebruik van de auto: als je iedere dag rijdt zal het bij een nachtvorstje wel meevallen met de temperatuur in de auto, maar als je een langere koude periode hebt wordt het ook ijskoud in de auto als ie stilstaat.

Ik heb alleen een sprayfles met water in de kofferbak, en wat doekjes. Voordeel van water is dat je geen ontmenging hebt, maar het bevriest wel eerder dan detailvloeistoffen. Overigens nooit gemerkt dat het bevriest, bij zulke lage temperaturen nooit de behoefte gehad om de sprayfles te gebruiken.

• Leuk
Reacties: Nico F.