• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 206CC

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.798
193
57
Bergentheim (Overijssel)
Hoewel de weersvoorspelling niet te wensen over liet vandaag toch maar begonnen onze 2e auto, onderstaande Peugeot 206CC, van z'n wintervacht te ontdoen en 'm zomerfris te maken.

Als eerste de "nieuwe-2e-handse" Autobrite HD foamlans met Magifoam uitgeprobeerd. Aangezien dit de 1e keer was dat ik een foamlans gebruikte was het dus experimenteren. Leuk gezicht om een zwarte wagen te veranderen in wit!
Daarna de wagen gewassen met de Monello Thick-mitt en Gyeon Bathe (2-emmers). Vervolgens de wagen + velgen ingesprayd met Monello Non-Ferro, en wederom gewassen met Bathe.
De wagen afgedroogd met een Megs Water Magnet Towel, waarbij ik een paar krasjes "ontdekte" op de lak. Tevens blij verrast dat er zeer weinig vuil van de velgen af kwam, dit dankzij de PB Wheel Sealant die er voor de winter is opgebracht vermoed ik (er wordt niet veel met de 206CC gereden, dat scheelt natuurlijk ook).
De DAP gepakt en met de Monello oranje pad & Monello Veloce de krasjes aangepakt. Geen test-spot gedaan: voor de winter de wagen nog gepolijst met Mezzo op groen en Finale op wit, en ik herinnerde deze krasjes nog.....dus wist dat het drastisch moest worden aangepakt. Zie foto voor het resultaat.
Tijdens het polijsten een buienalarm-melding: ja hoor, rond 12:30 uur regen. Grrrrrrr.
Eerst maar lunchen dan maar.
Na de lunch de natte auto begonnen te kleien. Aangezien ik Bilt-Hamber klei (soft) deze keer gebruik is een natte wagen niet zo'n probleem: deze klei mag gebruikt worden met alleen water als glijmiddel. Echter omdat de lak toch vrij nat was en er nog steeds miezerregen uit de hemel kwam vallen PB Spray&Wipe (verhouding 1:4) erbij gebruikt. Verrassend veel vuil nog met de klei eraf weten te krijgen, en die klei kon dus de kliko in.
conv_1761.jpg


Omdat het maar bleef miezeren maar gestopt voor vandaag....... Hopelijk is maandag het klimaat beter en kan ik de wagen nog behandelen met PB Black Hole en in de Collinite Wax zetten (al weet ik op dit moment nog niet welke: heb zowel de 915 - Marque d' Elegance, 476s - Super DoubleCoat wax als de 845 Liquid insulator wax). Heb ook nog Gyeon CanCoat maar deze bewaar ik voor een heerlijk voorjaarszonnetje dag.

Nu nog enkele foto's:

conv_1763.jpg
conv_1756.jpg

conv_1757.jpg

conv_1758.jpg

conv_1759.jpg

conv_1760.jpg
 
Je moet eerst kleien voor je gaat polijsten.
Tijdens je polijst sessie, zal je een hoop vuil op je pad hebben gehad.
Kan niet anders als ik je klei zie.
Evengoed net resultaat.