• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit stappenplan compleet of juist te veel van het goede?

Nog een kleine follow-up vraag :). De auto is naar volle tevredenheid behandeld met de acties eerder genoemd. Echter, na wat lezen op het forum zie ik dat veel mensen tussen de glaze en wax nog een sealant (EX-P) gebruiken. Is dit aan te raden binnen mijn stappenplan;

-Wassen (NXT wash)
-Kleien (Meguiars QC)
-Polijsten (monello's)
-Glazen (BH)
-Sealen (EX-P)
-Waxen (M16)
 
las je white diamond neemt ipv de black hole, dan kan je alsnog de nxt weglaten ( dit n.a.v. lichtblauwe auto verhaal ).

Dus kan krijg je:

- Glazen a la White Diamond ( indien lichte auto ) /
- Glazen a la Black Hole ( indien donkere auto )

- Sealen (EX-P)

- Waxen (M16)
 
Zoals mk-us zegt.

De EX-P zou in theorie wat langer moeten houden dan de M16. Een laagje EX-P eronder heeft dan als voordeel dat er toch nog een beschermlaag op je auto zit als de M16 "verdwenen" is. Ik heb echter begrepen dat de M16 ook best lang blijf zitten (topic over Pete's 53 vs M16), dus als je verwacht om binnen een maand of 3 weer opnieuw de M16 aan te brengen, heeft de EX-P niet echt nodig.

Ik heb overigens zelf (nog) nooit de M16 gebruikt.
 
Thanks Nici en MK-us,

ik ben inderdaad veel bezig met mijn auto en zal dan ook zeker binnen de drie maanden weer opnieuw aan de slag gaan :). '

En wederom een vraag (ik ben bezig met alle informatie van dit forum tot me te nemen maar er is zo veeeeeeel :-b)....

Na het kleien hebben mensen het over het gebruik van Paint cleaner. Nu heb ik al een hele tijd stap 1 (en 2) van Meguiars liggen; https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Deep_Crystal_Paint_Cleaner_Step_1_473ml_A3016EU_100047
maar doe er niets mee.

De vraag... is de Black Hole niet een soortgelijk product (cleaned en voedt de lak)?

Volgende beurt zou ik dan ook deze stappen willen volgen;

-Wassen
-Kleien
(-Eventueel een keer met de monello finale er over heen)
-Black Hole
-Wax

Is het hier nog aan te raden gebruik te maken van een paint cleaner na het kleien?

Sorry voor al die vragen :party:
 
Black Hole kun je niet vergelijken met de Paint Cleaner, Black Hole is een glaze, wat overeenkomt met de polish van Meguiar's (Step 2), helaas noemt Meguiar's een glaze een polish terwijl bij alle endere merken een polish een polijstmiddel/cleaner is 8o Lekker verwarrend!
Dus Step 1 gebruiken en daar na Black Hole
 
Testspot?
2 Plekken behandelen met verschillende producten in volgorde en kijken wat het beste resultaat geeft.