• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit vuil of beschadiging van RVS?

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Op mijn RVS uitlaatstukken zitten er een hele hoop 'spikkels' (zie foto). Nu vroeg ik me af of dit vuil is (en ik er dus wat op mag schuren) of dat dit beschadigen van het RVS zelf zijn en ik er dus best afblijf?

conv_1887.jpg
 
Ik twijfel of dit RVS is, het ziet er eerder verchroomd uit. Als het RVS is dan kun je het prima polijsten / schuren.

Test even met een metal polish of deze zwart wordt als je een schoon deel oppoetst. Als het zwart wordt is het RVS, anders is het chroom.
 
Magnetisch rvs bestaat al behoorlijk lang hoor ;) Ik zou de uitlaat eindstuk gewoon met een polish of (mijn favoriet) bijvoorbeeld belgom alu op poetsen. Of je die zwarte pitjes allemaal helemaal weg krijgt betwijfel ik maar hij zal er zeker van opknappen :)
 
Volgens de fabrikant (Volvo) gaat het om roestvrij staal. Ik gebruik hiervoor ook al een tijdje de Mothers Wax Billet Metal Polish en deze wordt inderdaad zwart. Een magneet had ik niet bij de hand.

Vervolgens aan de slag gegaan met extra fijne staalwol. Daar krijg ik het niet mee weg.


Zijn er nog andere opties? Heeft de Belgom alu polish wat meer 'bite'?
 
Vind de belgom persoonlijk een fijne polish, werkt op metalen ondergronden wat beter als de polish voor op de lak heb ik het idee. Maar als dat al echte pitjes zijn in roestvaststaal, zul je echt moeten schuren /slijpen en opnieuw polijsten ben ik bang.