• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan deze beschadiging nog zelf hersteld worden?

Antar63

Detailing rookie
6 mei 2023
6
15
Na alle goede tips over mijn stuurwiel.. Is er nog een ding in het interieur waar jullie hopelijk tips voor hebben.

Zie foto, op mijn dashboard binden bijrijderskant is een kleine beschadiging / putje die mij stoort. Is er iets waarmee ik dit nog kan opvullen en of optisch minder zichtbaar kan laten maken? Dashboard is van een Renault Clio 4 en van zacht kunstof.
 

Bijlagen

  • IMG_5069.jpeg
    IMG_5069.jpeg
    216,3 KB · Weergaven: 117
Hmm... Wat je hier ook aan doet, het zal opvallend blijven. Tenzij je het gaatje kan vullen met iets wat qua kleur perfect aansluit én je het patroon hetzelfde kan krijgen. (Complex patroon)

Ik hoop dat iemand dé tip voor je heeft. ;)
 
Dit zelf oplossen zal lastig zijn. Ik gok dat een op kleur gebrachte epoxy achtige lijm wel zou kunnen werken, maar probeer het maar eens netjes aan te brengen en het patroon er in terug te brengen.
Ik heb toen ik jonger was bij een autohandelaar gewerkt waar ze iemand inhuurden voor interieurdefecten. Krassen in het leer, brandgaten in de bekleding of dit soort beschadigingen in het kunstof. Hij kon het vrijwel altijd perfect herstellen en als je niet wost waar het zat was het ontzichtbaar. Hij kwam altijd met een koffer vol lijmen, verfen en poedertjes aanzetten en was dan met 5 min per plekje klaar. De beste man was destijds al op leeftijd en zal 20 jaar verder het werk niet meer doen, maar er zullen vast nog wel vakmensen zijn die dit kunnen oplossen.
 
Colourlock heeft ook een vulmiddel (op kleur) en gereedschap om een malletje te maken
Koop wat meer vulmiddel, dan kan je vooraf een testje doen