• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is dit wat voor mij?

Fouke

Detailing addict
4 jun 2010
123
62
Ik lees, als verstokte handdetailer zoveel over de DAP dat ik (eindelijk? :jippie ) overweeg er één aan te schaffen. Ik stuitte op deze aanbieding. Ik heb dus 0,0 ervaring met machinaal werken.
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_V2_CCS_Starterspakket__101597

Vragen:

- Is dit wat voor mij als machinaal groentje?
- Is deze set compleet? Ik bedoel moet ik er nog wat bij kopen op het apparaat zelf. Of is deze DAP startklaar!
- Zoals gezegd: dit is compleet nieuw voor mij, dus zie ik tips, advies enz. erg graag tegemoet. Ik hoor van jullie! :cool

Lastig hoor lezen w^^w

Nu serieus. Als je een zachte lak hebt kan je best de DAP500 nemen.
Heb je een hardere lak neem dan de DAP900
Zoals de begeleidende tekst aangeeft, alleen een sealnt en wax erbij en klaar.
Eventueel een clinic, weet je zeker dat de techniek ook goed gaat.

Hans

Het lijkt mij wel compleet :cool (ik ben natuurlijk zelf ook een beginner ;) )
Het is budgettair best aantrekkelijk.
Ik ben zelf begonnen met de dap 900 en een pakket spullen er zelf bijgekocht (en was dus meer kwijt :-d )

Er zit wel een verschil in de 500 en 900 maar ik neem aan dat je dat in je overweging hebt meegenomen?

hmmm
moeilijke vragen....NOT :-b
is dit wat voor u? JA, iedereen begint met de hand te detailen, maar hier bereik je al snel een plafond, wel veel verder willen maar niet meer kunnen, dan komt een DA op de proppen om zonder al te veel risico toch heel veel betere resultaten te behalen,
het is zo goed als foolproof, dus ideaal voor een groentje, maar het vergt wel eenige kennis/kunde om er echt super resultaten mee te halen(geen schrik hebben....het is niet al te moeilijk maar vergt gewoon ff tijd)

dat dap pakket is inderdaad ready to use, je hebt je pads, je dap en productne, alles zit erin.
maar al snel ga je meer willen maar dat zie je daartegen wel.

het pakket is trouwens ook meer een aanvulling op een goede hand basis, dus als je al een heel deel doeken en andere zaken hebt(glaze?sealant/wax?eventueel polijstmiddelen ala ssr serie, schratchX, monello?) is dit echt een win win pakket!!!

veel succes en we horen het graag verder MET FOTO'S :party

Ik wil er in elk geval een Daihatsu Cuore (rode uni-lak), eem titanium zilver Nissan Qashqai (metallic) en een nieuwe zwarte Fiat Grande Punto mee onderhouden. Ik weet niet hoe hard deze lakken zijn en of de 500 dan genoeg is.

Afhankelijk van de lak die je hebt zoou je kunnen overwegen om deze te nemenDAP met Monello polijstmiddelenDe monello is meer gericht op de hedendaagse europese lakken,de Monello serie is hier perfect voor geschikt.
Niet dat er iets mis is met de SSR,ik ben hier zelf ook mee begonnen,maar gaanderweg toch overgestapt op Monello,en andere europese polijstproducten.

Hey Fouke,

Dit is een mooi starterspakket, ik heb vorig jaar ook het pakket gekocht maar dan met de Monello producten.
Ik ga wel in de toekomst, bij eerstvolgende bestelling, overschakelen op enkel Kompressor pads.

Ik kan je zeggen de keren dat ik de DAP gebruikt heb, het een hele verademing is.
Je brengt je producten gelijkmatiger en zuiniger aan.
Minder vermoeiend dan handmatig.
Beter resultaat.

Nog één ding zou ik mee bestellen moest je dit nog niet hebben, afplaktape want voor onze QQ is dat wel nodig met al die trims.

Ha die NiSMO...! Ja die trims aan onze Qashqai's zijn best lastig! Ik moet morgen eerst eens zien om de witte resten van de NISSAN dealer te verwijderen. Zit er al te lang op (vanaf half juni). Tjonge, wat is daar ondeskundig en ruig gepoetst zeg! Nooit gedacht dat ik op het punt zou komen een machine aan te schaffen... Misschien een mooi verjaardags:kado :party

Fouke zei:
Ik moet morgen eerst eens zien om de witte resten van de NISSAN dealer te verwijderen.
zitten er resten nissan dealer op je trims? heb je hem dan omver gereden? of je trims ingewreven met dealer? :lol

sorry voor off-topic maar deze kon ik echt niet laten schieten :party

in andere topic trouwens bevestigd van de melaminespons+apc...werkt perfect op de trims

Hahahaha ja zo zou je het kunnen interpreteren. Nee, de Qashqai is erg amateuristisch gepoetst met de witte vegen als gevolg. Ik neem de tips ter harte, bedankt daarvoor. Alleen...hoe leg ik het de buren nú weer uit...pindakaas op de auto smeren. Het valt nu al op in de straat dat ik de auto's zoveel was/poets...Moet ik ook nog met pindakaas beginnen rofl .

Ik heb de lite kit besteld omdat ik die bonnets maar niks vond. Heb ze er bij gekregen als kado en weet niet echt wat ik er mee moet. Als je de DAP nodig hebt om wax uit te poetsen na curen zou ik andere wax overwegen :p.

Zou sowieso wat pads bijbestellen: alles van oranje tot gold minstens 1 maal. Liefst de gold of rode voor elke wax eentje.

De tape is een goede tip, neem dadelijk een paar rollen. Ik kan hem hier in de buurt niet krijgen aan die prijzen en soms heb je een halve rol (of meer) nodig op één auto. Goed de rubbers/kunststof schoonmaken anders hecht de tape niet goed.

Dit :

bartr123 zei:
Afhankelijk van de lak die je hebt zoou je kunnen overwegen om deze te nemenDAP met Monello polijstmiddelenDe monello is meer gericht op de hedendaagse europese lakken.

Compleet pakket wat betreft de polijstmiddelen, meer zal je zeker bij het starten niet nodig hebben, buiten, zoals vermeld.
-Tape : verschillende maten nemen.
-Pads : ook hier wat verschillende nemen, ik zou beginnen met 1 oranje, 2 witte, 1 of 2 lichtgroene, 2 zwarte en 1 voor wax/sealant als je dat wil.
-extra doeken : altijd makkelijk.

De DAP is compleet foolproof en tenzij je compleet werkt met 2 linkerhanden kan er absoluut niets misgaan.

BMWim zei:
Heb ze er bij gekregen als kado en weet niet echt wat ik er mee moet.

Oliepijl controleren :-)^

We zitten te ver uit elkaar anders mocht je mijn Dap 500 wel eens effe uitproberen mede-forumlid (2x zelfs)
Maar ik zou er zeker voor gaan moest van jou zijn. :cool

Waar ik mee zit is met witte resten van product tussen de trims en de carrosserie, weet niet goed hoe dit weg te krijgen.
Volgende keer eens proberen met Last Touch of een Quick Detailer.

Moet dringend nog eens werk maken van een detailbeurtje op de QQ, heeft zijn winterbeurt nog niet gekregen :roll :roll .
Moet met enige schaamte zeggen dat het al van juni geleden is en in september nog even met Collinite 845 overgegaan.
De tijd ontbreekt me momenteel en het weer zit ook niet echt mee.

Kan er iemand me eens een afbeelding doorgeven van die zo gewilde melaninesponsjes en weet iemand waar ze in België te krijgen zijn.
Ben op zoek gegaan naar jullie reeds vernoemde winkel "Action" en kwam er zelfs achter dat er één in België op een 10-tal km van bij mij thuis is.
Zaterdag naartoe gereden maar is op die locatie te Aartselaar geen "Action" meer te vinden.

Nismo zei:
Waar ik mee zit is met witte resten van product tussen de trims en de carrosserie, weet niet goed hoe dit weg te krijgen.
Volgende keer eens proberen met Last Touch of een Quick Detailer.

Met de hierboven vermelde producten verwijder je niet de witte polijstmiddelresten die nu op je trims zitten. Het zijn overigens in de regel de polijstmiddelen die deze kleur achterlaten. Wax en Sealant geven niet af.

Je zou het inderdaad met die sponsjes kunnen proberen. Ik zelf ben indertijd ook geslaagd bij de ACtion.

Maar mocht je bijvoorbeeld een All Purpose Cleaner hebben, dan kun je het daarmee vaak ook uitwassen. (Let wel op voor morsen, want daar waar het op je lak (wax) komt, verdwijnt die als sneeuw voor de zon.

En dan nog de oude vertrouwede Pindakaas inderdaad. Werkt trouwens ook perfect om kauwgum uit haren te verwijderen, weet ik uit recente ervaring met mijn oudste dochter. Effe twee tot drie maal inmasseren en tussentijds uitspoelen en uitborstelen en dan is het weer schoon. Hmmmm, wonderlijk product, die pindakaas.

Fouke zei:
Bedankt allen voor de reakties :-)^ . Ik zal er eens goed over nadenken.

ik heb zelf verleden jaar de dap 500 gekocht met poorboys pakket en bevalt goed ,alleen je moet even de slag te pakken krijgen.

en verleden week nog even gebruikt op white diamond aan te brengen en ex-p ,en je merkt dat je veel zuiniger werkt.

kortom het kost wel wat maar hoe vaker je de dap gebruikt hoe meer je het waardeert dat je hem heb gekocht.