• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is een extractor hetzelfde als een nat/droog zuiger?

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Ghallow,

Is een extractor hetzelfde als een nat/droog zuiger? Ik heb namelijk wel een stofzuiger die ook water op kan zuigen (als je de zak en het filter verwijderd).

Kan ik dan de autobekleding inspuiten met Meguiars apc, even inborstelen en opzuigen met de stofzuiger? Of is een extractor een heel ander verhaal?

Alvast bedankt.

Een extractor is NIET hetzelfde als een nat/droogzuiger :no
een extractor heeft een pomp die reinigingsvloeistof op het te reinigen oppervlak sprayt en dan weer opzuigt.
Een nat/droog zuiger is niets anders dan een stofzuiger die geschikt is om vloeistoffen op te zuigen.

Dit onderwerp is overigens al meerdere malen aan de orde geweest ;)

Maar apc op bekleding spuiten, even inborstelen en met een nat zuiger opzuigen is wel mogelijk? Dit omdat ik vaak na het stofzuigen niet helemaal tevreden ben. Altijd blijft er wat vuil en vlekken zitten.

Een extractor spuit toch wel wat meer vloeistof op de bekleding dan jij met een sprayer kunt.... Er is dus simpelweg te weinig vloeistof om op te zuigen. Een exctrator spuit ook met meer kracht dus komt dieper in de vezels.

Ik spuit de matten nu eerst in met bv carpet cleaner, werkt het in met een carpet brush en zuig het dan op met mijn nat-droog zuiger.
Geeft een mooi resultaat.

Ik zeg niet dat je er diepe en oude vlekken mee wegkrijgt, maar om je matten bij te houden werkt het wel op deze manier.

stimpy68 zei:
Een extractor spuit toch wel wat meer vloeistof op de bekleding dan jij met een sprayer kunt....
Ik weet niet hoe het zit met de CC extractor maar bij de extractors die je kunt huren bij boels of bo-rent komt echt een pisstraaltje uit het mondstuk (vergelijkbaar met een gewone sprayfles) Een nat/droog-zuiger die net zo veel zuigkracht heeft (als een extractor) om alle vloeistof en vuil op te zuigen lijkt me dus het zelfde resultaat geven....

Nogmaals, weet niet hoe het zit met de Alutec maar ik spreek hier uit eigen ervaring met zo'n gehuurd ding...

Zo'n gehuurd ding krijgt vaak weinig onderhoud en wordt mishandeld, de Alutec geeft toch meer dan een "pisstraaltje". Hou m even op de zelfde plaats en de bekleding is redelijk zeiknat.