• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nat/droog zuiger

gerwinskreidler

Detailing rookie
10 feb 2010
7
0
Op het forum lees ik vaak over extractors, nu weet ik en beetje wat het is, en hoe goed het werkt.
Omdat ik een extractor te duur vindt om aan te schaffen, maar wij wel een nat/droog zuiger hebben is mijn vraag:
Kan je deze ook gebruiken ipv een extractor?
Het resultaat zal wel minder zijn, maar als je de bekleding met een plantenspuit nou vochtig houdt en dan dat opzuigt?

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Groeten,
Gerwin
 
Dan reinig je in ieder geval (heel) oppervlakkig, waardoor het risico op (water/vuil)vlekken veel groter is...:roll
 
Deze vraag is al vaker voorbij gekomen :-"

Een nat/droogzuiger kun je NIET gebruiken als extractor. Een extractor spuit redelijk wat vloeistof in de bekleding wat vervolgens weer opgezogen wordt. Een nat/droogzuiger is niets meer dan een stofzuiger die vloeistoffen op kan zuigen. Jij kan nooit de hoeveelheid vloeistof in de bekleding spuiten met een plantenspuit zoals de extractor dat doet. :no
 
De truuk van een extractor is namelijk ook dat de reinigingsvloeistof met druk in het oppervlak gedrukt wordt, met een plantenspuit heb je dat niet of veel minder.

Maar het is het proberen waard natuurlijk. :ja

Edit: ik hoor een echo. :D
 
Gisteren voor het eerst met mijn Nilfisk extractor bezig geweest op het interieur van een golf cabrio I carman.
Helaas geen foto's genomen omdat ik zo abrubt ben gestart.

Maar je kent het wel:

Broer ziet extractor staan "wat is wat voor een machine?'', ik "dat is een .......blablabla..".
broer "ik heb een plekje in mijn stoel" , ik " zet maar op de dam", een plekje was zeer genuanceerd uitgedrukt 8-o , het interieur was een puinhoop, afijn het is een cabrio :roll .

Toen ik halverwege met de stoel was, was het eind zoek.
Achterbank eruit, zijpanelen enz..............3 uur later de auto als nieuw:party:

Tuurlijk kun je met een plantenspuit aan de gang, of zoals in mijn gedachten zelf iets bouwen met een drukspuit en een alleszuiger.
Echter het resultaat wat je met een echte extractor krijgt plus het gemak van de machine, rechtvaardigd het aanschafbedrag.
Buiten dat kun je voor je geboden diensten een vergoeding voor je extractor inbouwen.