• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is er een polijstmiddel dat niet hoeft af te breken?

Roydivosso

Detailing rookie
1 jun 2010
45
0
Beste mensen,

Is er ook een polijstmiddel die je niet hoeft aftebouwen?(allround dus)

Een polijstmiddel die je maar 1x voor een auto nodig hebt!

Roy
 
Meguiar's So1o system... 1 product, maar dan nog moet je afbouwen, maar dan in pads, product blijft gelijk. Maar dat geldt ook voor poorboy's Pro Polish. Je zult altijd moeten afbouwen. Je kunt niet compounden en finishen met 1 product/pad...
 
Mja, hangt er vanaf hoe hoog je de lat legt ....je leest wel eens dat mensen na Meg's Ultimate Compound op een witte LC-pad geen extra polijststap meer doen omdat het al mooi finished.....persoonlijk ben ik zoals mijn voorgangers voorstander van nog na te bewerken...maar zoals gezegd, hangt ervan met wat je zelf al tevreden bent.
 
Micro Abrassivet:
Dat houdt in dat het product niet afbreekt en dat je door moet gaan tot het lakdefect weg is, niet tot het afgebroken in.
Je kan ook eerst met een wollenpad aan de gang, stoppen, polishing pad eronder en nabehandelen.

Diminishing Abbrasive:
Bedoelt om zware lakdefecten te bewerken en daarna na te behandelen met een lichter polijstmiddel.


Wolfgang Total Swilr Remover >>> Pad bepaalt de grofheid van het polijsten

Wat betreft afwerken: lees zelf idd ook nog dat men stopt na de witte pad; in mijn ogen niet de juiste methode,
je stopt met een polishing pad ipv een finishing pad en hoe netter het voorwerk, des te beter het eindresultaat denk ik dan maar weer !
( maar goed, als je tevreden bent ... lekker blijven doen ( ieder zijn wens / mening ))