• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is er klei die je waxlaag behoudt?

Hey Emi,

Ik kan je niet een concreet antwoord geven, maar ik kan je wel vertellen dat er meerdere vragen zijn geweest op dit forum over het verwijderen van een waxlaag. Hiervoor dient de auto toch minimaal met een cleaner te moeten worden behandeld en liever nog een rondje polijsten om zeker te zijn dat de waxlaag weg is.

Mijn idee is dus dat je met een klei de waxlaag niet stript, maar misschien wel aantast.

Het zou in mijn ogen ook niet logisch zijn om een auto te gaan kleien waar wax of andere bescherming op zit, want je wilt immers de vervuiling van/uit je lak halen en niet uit je wax peuteren.

Greetz

Maar waarom wil je kleien als er nog wax op je auto zit? Na kleien is er altijd een kans dat er marring achterblijft, en je dus moet gaat polijsten, om alles weer bling bling te krijgen.

Ik denk dat Emi vrij recent de boel gewaxed heeft en nu een klei heeft besteld om te proberen? Haha, ik snap dat je dan effe vraagt of je over je wax heen kan kleien.

Maar nogmaals, ik denk niet dat dit überhaupt veel zin heeft. :P

Greetz

• Leuk
Reacties: Altos en Emi
Je zou na het kleien als je last hebt van lichte marring AutoFinesse Triple kunnen gebruiken. Een cleaner met korrel die lichte marring weghaalt.