• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien terwijl je auto gespraycoat is?

Sergio

Detailing rookie
27 jun 2023
1
2
21
Zeeland
Ik wil mijn golf 7.5 1.4 Tsi R-Line gaan kleien.
Echter heb ik 4 weken geleden mijn auto ingespoten met de “Acquafobia Spray Coating” van Monello.
Kan ik nu alsnog mijn auto gaan kleien ook al is deze behandeld met die coating.
Ik begrijp als ik überhaupt kan kleien dat ik daarna de auto opnieuw moet in-sprayen met die coating.

Veder heb ik van een vriend voor mijn verjaardag wat spullen gekregen om te gaan kleien.
Dit betreft:
- een Marflo clay towel
- twee Marflo clay bars (50gr)
- Meguiars Quick Detailer spray

wat raden jullie aan om te gebruiken, de bar(s) of de towel.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Misschien denk je dat Aquafobia een product is dat nog maandenlang zijn werk doet.
Dat is niet het geval. Na vier weken zou het beste er wel vanaf moeten zijn. Ik zou me niet zo druk maken over de Aquafobia als je wil gaan kleien.
Qua kleien heb ik het niet zo op clay towels. Geen idee wat de kwaliteit is van de bars van het merk dat je noemt, maar als ik dat op de gok zou moeten kiezen: clay bar dus.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo
Welkom op het forum. ;)

+1 voor Soepergrover.

De Aquafobia is een wetcoat-product. Simpel aan te brengen, maar werkt dan ook kortstondig.

De genoemde claybars en claytowel ken ik niet uit eigen ervaring. Kan ook weinig info vinden en wat ik vind, is voornamelijk AliExpress en andere vage aanbieders.

Als je perse wilt kleien, probeer dan eerst een klein stukje met voldoende glijmiddel erbij. Mocht dit krassen en/of marring opleveren, zal er gepolijst moeten worden en dat kan op een harde VAG-lak nog wel eens flink buffelen zijn.
Check ook even goed welke ''Quick Detailer'' je hebt. (Ultimate/Premium/etc)
 
Welkom op het forum! De bar heeft de voorkeur boven een doek, maar de gradatie van de klei is voor mij onbekend. Sommige kleisoorten kunnen namelijk best grof/agressief zijn dus let daar op!

Het voordeel is dat je, volgens je profielfoto, een witte auto hebt waardoor "marring" minder snel opvalt. Wil je veilig zitten dan kies je voor een milde, niet schurende klei en CarClean heeft die in het assortiment.
 
Als je niet weet hoe grof de klei is zou ik hem niet gebruiken als je erna niet wilt polijsten; dit zou ik persoonlijk alleen met een milde klei doen;
 
Gezien marflo op ali express staat zou ik het terug geven aan die vriend van je :joy: aardig bedoelt maar daarmee zou ik zelf niet op mn lak durven wrijven.
 
Welkom op het forum. ;)

+1 voor Soepergrover.

De Aquafobia is een wetcoat-product. Simpel aan te brengen, maar werkt dan ook kortstondig.

De genoemde claybars en claytowel ken ik niet uit eigen ervaring. Kan ook weinig info vinden en wat ik vind, is voornamelijk AliExpress en andere vage aanbieders.

Als je perse wilt kleien, probeer dan eerst een klein stukje met voldoende glijmiddel erbij. Mocht dit krassen en/of marring opleveren, zal er gepolijst moeten worden en dat kan op een harde VAG-lak nog wel eens flink buffelen zijn.
Check ook even goed welke ''Quick Detailer'' je hebt. (Ultimate/Premium/etc)
Ik zou als je je auto gaat polijsten altijd je lak met klei behandelen de vuil deeltjes die je niet ziet zitten verwijder je op z'n manier en lak voel al een stuk gladder daarna kan je heerlijk je auto gaan polijsten betere resultaat