• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is er op deze foto orange peel te zien?

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Hier een foto van mijn auto na het wassen, waxen en polijsten (met de hand dus resultaat kon beter)

Maar ik vind de reflecties redelijk onduidelijk lijkt dit op orange peel voor jullie?

2pt848o.webp
 
Waarschijnlijk is de lak keihard en ik denk dat machinaal polijsten je enige weg naar succes is in dat geval. Maar als de auto swirlvrij is kun je uiteraard volstaan met glaze/sealent/wax of alleen wax natuurlijk. Heb je het stappenplan machinaal al eens doorgenomen van de site?
 
Was niet de bedoeling om het eruit te halen met de hand :D vond de reflecties redelijk wazig vandaar... Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
 
Er is ook niet echt een reflectie te zien van iets. Je zou een foto kunnen nemen waarin je een voorwerp laat spiegelen in de lak.
 
Op deze foto zijn de reflecties onduidelijk omdat de motorkap niet vlak is. De kap is verdeeld in 5 vlakken die hol en bol lopen en daardoor zijn de reflecties niet duidelijk.

Orangepeel herken je door naar het spiegelbeeld van een reflectie te kijken. Links heeft orangepeel, rechts niet:

Porsc911OPP01.webp
 
Heb op mijn BMW ook last van orange peel. Momenteel merk ik het extra hard omdat de voorbumper en het deel boven de wielkast rechtsachter herspoten is, deze heeft geen orange peel...

Is dit niet een eerder gekend probleem bij BMW? Heb al meerdere malen gezien dat BMW's er last van hadden...
 
Het fenomeen lijkt steeds vaker voor te komen, 30 jaar terug was sinaasappel huid structuur in de lak een teken van een schade die overgespoten is, Tegenwoordig zie het eigenlijk nauwelijks meer na schadeherstel/overspuiten, maar wel af'-fabriek, en bij steeds meer merken/modellen.:(
 
dit is mijn rechterachterflank

wtu4ox.webp


hier is toch wel iets wat er op lijkt

ter vergelijking is hier een foto van het dak

33bihw8.webp
 
Foto's zijn te ver af genomen om er iets van te kunnen zeggen, je moet veel dichter op de lak om ook maar iets van orangepeel te kunnen zien.

Dak heeft vaak veel minder peel dan de rest van de auto, dus staar je daar niet blind op.

Zie foto, het verschil links en rechts van de streep in het midden.

IMG_20140405_142447.webp
 
@ Eelco: op de bovenste foto van de zijflank zie je toch echt wel een afwijking in de lijntjes die in de reflectie te zien zijn... Wijst dus op orange peel naar mijn mening... Zoals Tim ook zegt, de meeste BMW's hebben er last van (en dan betaal je al zoveel voor je wagen, echt schande...!)

Wat ik me afvraag, als je de auto gewoon polijst, wordt de orange peel dan niet gedeeltelijk opgelost?
Als ik het me goed voor heb, wordt de orange peel gecreëerd door oneffenheden in de bovenste laag van de blanke lak. Dus volgens mij wanneer je pollijst, maak je deze laag toch weer helemaal glad? Of ben ik hier mis in?
 
Volgens mij haal je met gewoon polijsten zowel de toppen als dalen weg en met de orange peel pads alleen de toppen.
 
Klopt, orangepeel heeft "pieken en dalen" om het zo maar te zeggen, en met polijsten kom je ook in de dalen, met Denimpads pak je voornamelijk te toppen, dus is vele malen effectiever.

Als je heel lang en grof polijst verdwijnt het iets, maar haal je echt veel lak weg, veel meer dan met een Denimpad.
 
Hoi Koen,

Jammer genoeg helpt "normaal" polijsten niet. Door met normale (foam of microfiber) pads te polijsten, raak je het gehele oppervlak, dus zowel de toppen als de dalen.

Om deze reden zijn de orange peel pads ontwikkeld, die vlakken aanvankelijk alleen de 'toppen' af waardoor je orange peel daadwerkelijk verminderd.
 
Alleen een compacte / hardere woolpad kan op hogere snelheid meer toppen meepakken dan dalen. Theoretisch kun je daarmee de orange peel optimaliseren, maar in de praktijk polijst je nog steeds de dalen flink mee.

Dus lang leve de rotary, een stuk ervaring / kennis en deze pads:

102887.webp
 
Even aanhaken op dit bericht ipv een eigen topic te starten...

Als ik Tim z'n bericht hierboven zie is het dus niet mogelijk orangepeelpads te gebruiken op een DAP 900? Onze Bora heeft behoorlijk last van orange peel en dat stoort me enorm namelijk!

10571926_283971475137030_3181041867704241174_o.webp