• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is er op deze foto orange peel te zien?

Als je polijst verwijder je blanke lak. Orange peel is eigenlijk een blanke lak die niet mooi vlak is, dus 'pieken en dalen bevat'. Als je polijst verwijder je dus pieken en dalen waardoor deze 'structuur' van hoge en lage punten blijft bestaan. Met wetsanden of denim pads pak je voornamelijk de pieken of toppen van de blanke lak aan waardoor je deze dus vlakt. Hierdoor wordt het effect van orange peel dus minder en krijg je betere reflectie.
 
eurofighter;n401736 zei:
Sorry mensen, ........... Beetje dubbelop antwoord nu...:s

Het is je vergeven hoor , het is momenteel wat minder druk hier ..... omdat iedereen zijn nieuwe spullen aan het uitpakken is :lol

OT : wil je echt af van die appelsienhuid dan zit er niks anders op dan met die speciale pads aan de slag te gaan dus.

Als je lak genoeg hebt ( weet je niet en niet doen dus ) kan je ook eerst wetsanden tot er bijna geen blinkende putjes meer te zien zijn ( moet je al erg fijn schuren ook ) en daarna zal je volle bak aan de slag moeten om tot een blinkend resultaat te komen.
Zonder Rotary zou ik daar eerlijk gezegd niet aan beginnen , maar het KAN . ( als je maar lang genoeg polijst en regelmatig controleert.....)

Er zijn topics ( in de UK ) waar ze oa een zwarte VW Golf VOLLEDIG wetsanden ( en ze begonnen daar gewoon met 1500 gritt droog dacht ik !!!!!) om alle appelsienhuid weg te krijgen en die zijn daar in gelukt zonder ongelukjes......maar daar zijn aardig wat uren ingekropen en is de lak op -tig plaatsen opgemeten qua dikte.

Bekijk ook eens wat filmpjes op youtube.......ik sta er soms versteld van hoe lang ze op bvb een kofferklep schuren en dat ze er toch in slagen om NIET door de lak te gaan .

Wil je zekerheid om niet door je lak te schuren : laat je auto terug volledig spuiten met blanke lak en je kan daarna aan de slag om alle appelsienhuid weg te sanden .

Een goede spuiter zou dit werkje zelfs kunnen klaren ZONDER appelsienenschil. Prijskaartje : enkele duizenden €'s.
 
de orange peel kan volgens mij al zo diep zitten als de primer, dus niet enkel in de blanke lak laag (dat krijg je met die milieuvriendelijke flut lak), en met gewoon polijsten krijg je het niet weg, daar heb je echt orangepeel pads voor nodg.

ik ben zelf wat aan het experimenteren geweest met de dap, en het gaat er ook mee met orangepeel pads enkel niet zo hard en je moet een beetje kijken of er bij jouw machine niet te veel beweging is op en neer van het geheel incl backingplate (ik heb de as van de dap 900 speciaal gevlakt om het te veel erbij mij uit te krijgen).

in eerste instantie heb ik het geprobeerd met de dap500, uit mijn hoofd standje 5 ofzo, maar dat gaat niet echt lekker, af en toe een spraytje met pb spray@wipe 1:1 erbij en het ging, maar niet echt lekker, ik gebruikte twee erwtjes mezzo en twee erwtjes finale op de pad tegelijk, later heb ik de dap 900 gebruikt en dat gaat beter, dan merk je echt het verschil in kracht en hoeveel wrijving er veroorzaakt wordt door het orangepeelen.

ik gok dat je ongeveer een pass met een rotary kan vergelijken met 3 passes met de dap, maar dat vind ik persoonlijk geen ramp, hoe langzamer het gaat hoe minder kans op ongelukken denk ik maar zo.