• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is hier goed mee te foamen?

Jeroen S

Detailing rookie
23 mei 2009
122
0
Hallo, even een vraagje wat betreft foamen.

Misschien werkt het niet zo goed als de foamkits die je bij CC kunt kopen maar mijn vraag is.. kan ik hiermee redelijk foamen?
(ik heb dit ooit eens geprobeerd met gewone autoshampoo, dit werkte niet)
Vandaar deze vraag alvorens ik foamconcentraat bestel waar ik misschien niks aan heb..

Wij hebben deze hogedrukreiniger:
64hvh1.jpg


En daar zat standaard deze bij:
3021b42.jpg


Ben benieuwd :party:
 
tinus zei:
Eerst even zoeken met de 'zoekfunctie' he?! :grinning:

KLIK HIER


Sorry, heb echt n hekel aan zoekfuncties!!
(die op ons alfa club forum werkt ook voor geen meter(of ik kan er niet mee omgaan))
Maar duidelijk... die v mij ziet er iets anders uit.. maar zal wel hetzelfde zijn..
Ik hoef geen foam te kopen dus:broken_heart:

Dank:)^
 
Hmmm, ik had een beetje hetzelfde in gedachte als de TS.

Als ik even mag 'inbreken' in dit topic:
Ik heb een Bosch Aquatak HD met ook zo'n 'handig' flesje.
p5230015.jpg

Ik heb deze een keer voor de gein gebruikt met wat Halfords shampoo die ik nog had staan en dat werkte natuurlijk voor geen meter. Ik wist wel dat ik niet overdreven veel moest verwachten van dat flesje, maar ik gaf eigenlijk de Halfords shampoo de schuld van het niet schuimen.
Ik wou eigenlijk ooit eens een flesje SSF bestellen om te proberen, maar met dit el cheapo fleske hoef ik dat dus niet te doen. En om nou gelijk negen tientjes neer te gaan leggen voor zo'n Autobrite lans vind ik ook wat veel voor iets wat ik niet zoveel zal gebruiken.
Jammer.
 
Toch gaat die het met dat "flesje" niet doen hoor!

Heb ik ook al (en veel meerdere voor jullie) geprobeerd, en het is een echt No-Go. Heus waar!

Kortste klap om geen chagrijnig persoon te worden wegens slecht resultaat is om een autobrite foam kit aan te schaffen! :)^

Mooi bami-bakje trouwens :p
 
Heb dat ook eens geprobeerd met dat flesje, deze keer van een (al wat oudere) Kärcher.

Resultaat: NUL!! :(
Wel 3/4 ltr autoshampoo (gelukkig goedkope zooi die ik nog had staan) erdoorheen gejaagd, maar weinig schuim. Droop meteen van de auto af, na 1 minuut al bijna geen schuim meer op de auto.

Dus: Als je wil gaan foamen, schaf dan een apparaat aan wat er voor bedoeld is, zoals bovenstaande Autobrite, en met Supasnowfoam (o.i.d.)



meuh
 
Jeroen S zei:
Sorry, heb echt n hekel aan zoekfuncties!!
(die op ons alfa club forum werkt ook voor geen meter(of ik kan er niet mee omgaan))
Maar duidelijk... die v mij ziet er iets anders uit.. maar zal wel hetzelfde zijn..
Ik hoef geen foam te kopen dus:broken_heart:

Dank:)^

Over het algemeen wordt je op dit forum in de meeste gevallen eerst geholpen voordat ze je naar de zoekfunctie verwijzen.

Ik adviseer je toch ook een foamgun en foam te kopen. auto is na gebruik van foamgun en foam echt veel schoner dan zonder het eerst te gebruiken.

kijk maar eens naar het verschil tussen voor en na het foamen.
voor:
P1000757.jpg


na:
P1000765.jpg


er zullen waarschijnlijk kleuren zijn waarbij het beter te zien is, maar verschil is er in ieder geval.
 
Nu heb je voor de alto 2 foam kits:

100659 - Autobrite Foam Kit voor Kew en Alto €73
100657 - Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Kew en Alto €95

Welke is dan fijner?
 
Tuurlijk, :grinning:

Mijn reactie was toch best netjes? :ja

Maar goed, ff ontopic..
Het leek me leuk als de std foam "lans, dinges" van de hogedrukspuit die ik heb fatsoenlijk was om eens foam te kopen en te gebruiken..

Maar om nu meteen een foamlans aan te moeten schaffen is volgens mij niet echt nodig..

Mijn auto krijgt toch doorgaans niet de kans écht smerig te worden... :party:
 
boxxer zei:
Nu heb je voor de alto 2 foam kits:

100659 - Autobrite Foam Kit voor Kew en Alto €73
100657 - Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Kew en Alto €95

Welke is dan fijner?
De Heavy Duty is van ijzer geloof en kan wat meer hebben. Zie het maar als de hufterproof versie. De gewone is niet slap ofzo bij gewoon gebruik zou ik voor de normale gaan.
 
Misschien een beetje off topic...maar ik gok het erop ,^^

Kan ik ook een foamlans die voor een Karcher bedoelt is later "overzetten" naar een Nilfisk? IS het een kwestie van een ander "aansluitventiel" aanschaffen?
 
De lans is hetzelfde ,alleen de connector verschilt ,dus gewoon een aanvraag doen of je een andere connector kan krijgen.

Ik denk toch dat het zo kan. Ik moet wellicht binnenkort ook een andere connector hebben. :)
 
Ik heb de gewone versie van 7 tientjes; niet kapot te krijgen mits je er normaal mee omgaat.
Deze heb ik gekocht toen ik een Karcher had, en later toen ik een Nilfisk Alto heb gekocht kocht ik voor een tientje een Karcher --> Alto adaptor bij de bouwmarkt. Je kan ook een speciale ijzeren adaptor voor je nieuwe HD kopen die speciaal voor de foamgun is gemaakt.
 
Ik heb puur voor de "Heavy Duty" gekozen met het idee, dat als die valt eventueel het "schoefgedeelte" stuk zou kunnen gaan.
Vandaar dus de Heavy Duty, en eerlijk gezegt vind ik het prijs verschil (buiten de aktie-beprijzing) Niet echt noemenswaardig hoog.
 
tinus zei:
Ik heb de gewone versie van 7 tientjes; niet kapot te krijgen mits je er normaal mee omgaat.
Deze heb ik gekocht toen ik een Karcher had, en later toen ik een Nilfisk Alto heb gekocht kocht ik voor een tientje een Karcher --> Alto adaptor gekocht bij de bouwmarkt. Je kan ook een speciale ijzeren adaptor voor je nieuwe HD kopen die speciaal voor de foamgun is gemaakt.

Tnks voor je reactie, ik weet genoeg :cool: