• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is hier nog wat mogelijk?

Pakkie

Detailing addict
30 jul 2013
285
68
51
Afgelopen vrijdag een kennis van mij op bezoek gehad met zijn 205 GTi in de mooie kleur sorrento vert. Hij heeft de auto enige tijd geleden zo gekocht en kwam voor raad bij mij omdat ik wel eens wat auto's detail.

De auto is ooit gespoten en nu lijk je onder de blanke lak krassen te zien. Waarschijnlijk is de auto niet goed voorbewerkt en is hij daarna gespoten. De rotary in combinatie met een woolpad laat het geheel natuurlijk wel glimmen, maar daarmee kom je (uiteraard) niet onder de blanke lak. Is mijn vermoeden juist dat hier geen eer meer aan te behalen is als detailer? Ik schat in dat hij weer helemaal kaal geschuurd moet worden en vervolgens gespoten moet worden om dit weer opgelost te krijgen. Had helaas mijn systeemcamera niet bij dus moest het doen met wat redelijk crappy foonpics.

Ben benieuwd naar jullie oordeel want zoiets heb ik nog nooit gezien :)

kras1.webp

kras2.webp

kras3.webp

De krassen onder de lak, kun je niks aan doen. Maar misschien dat je wat aan de sinaasappelhuid kan doen met de orange Peel standing pad. Zodat het wat strakker uit komt te zien.

Foto's zeggen genoeg.

"probleem" hier zit idd in de voorbewerking, maar je omdat de blanke lak "ingezakt" is in de krassen is er met een denimpad nog wel verbetering mogelijk.
Laatst een vergelijkbaar geval gehad en die is flink opgeknapt, ik weet niet of ik de foto's heb bewaard, maar als ik ze vind post ik ze nog even.

Destijds aangepakt met Veloce op een denimpad icm rotary.

Dank voor de suggesties! Ik beschik ook over de laatst genoemde middelen dus daar zou ik inderdaad eens een poging mee kunnen ondernemen. Ben benieuwd naar de foto's en hoop dan ook dat je die nog ergens kunt vinden.

Thanx voor de foto's! Dat stemt hoopvol dus ik ga ook eens op de achterklep van desbetreffende 205 GTi aan de slag om te kijken of ik daar een vergelijkbaar resultaat kan behalen. Zodra ik er mee bezig ben geweest laat ik het in deze topic wel even weten.