• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is Poorboys QD+ gebruiken over een Sealant?

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo allen,

Even een vraagje voor deze winter.

Ik heb de auto nu in de Reload staan. Deze is niet getopt met wax. Kan ik deze reload na een wasbeurt dan wel behandelen met QD+ of heeft dat alleen zin als de auto gewaxed is? Omdat in de beschriving van QD staat dat het de glans van de Wax omhoog haalt. Maar dat zit er dus niet op.

Of is het slimmer om gewoon na elke wasbeurt een nieuwe laag Reload er op te spuiten? Auto zal toch in de winter niet iedere week gewassen worden.

Alvast dan.

Gr. Wouter

Volgens mij kan het allebei, QD+ bevat een beetje carnauba en dat kan natuurlijk prima over de reload heen.
Denk alleen wel dat een extra laagje reload wat langer houd dan QD+

Gezien je de Reload in bezit hebt zou ik het gewoon daarbij houden. Zover mij bekend is heeft deze bewezen dat ie goed/afdoende werkt om je te verblijden.
Puur theoretisch denk ik wel het mogelijk zou zijn om de QD+ te pakken ( je zou in ons aller belang een teststukje kunnen proberen )

QD+ kan zonder problemen over Reload heen. Wellicht dat het iets gladder wordt en dieper van tint. Maar de duurzaamheid van Reload is weer beter.

Thnx allemaal. Ik zal bij de volgende wasbeurt de helft van de motorkap in de QD zetten en de rest van de auto gooi ik dan weer in de Reload. Dan kan ik jullie laten weten hoe het blijft zitten door de tijd heen.

QD+ is een boost voor je wax/sealant, Reload is een "volwaardige" sealant, of iig een heel eind die kant op, ik snap dan ook niet helemaal waarom je die na iedere wasbeurt zou aanbrengen.
Reload is echt nog niet weg na 2-3 weken.
Lijkt me ook een beetje zonde van zo'n kostbaar product.

Ik zou dan eerder 1-2 lagen Reload stapelen (paar uurtjes na elkaar) op een geprepareerde lak, en dan af en toe na het wassen gewoon blijven boosten met QD+.

ik heb mijn QD+ ook gekocht om de eenvoudige reden dat een spraywax vele malen duurder is dan die QD+ :-"

het is wel zo dat een spraywax beter werkt dan die QD+ , maar ik wrijf liever een beetje langer en koop dan wel iets anders dat nog niet in mijn collectie zit :-b van datgene dat ik uitspaar..........

de QD+ van poorboys is echt wel goed : superglad en je komt er lange tijd mee toe (gallon :lol )

Danwel geen antwoord op de vraag maar wel even QD+ van PB omhooghalen: super product.
Was in het begin sceptisch maar het spul werkt echt, geeft gewoon meer diepte aan je lak, net dat extra beetje boost!
Voorzichtig opsprayen, met een doek verspreiden over het oppervlak en na een minuutje uitbuffen!

SMFLK zei:
Voorzichtig opsprayen, met een doek verspreiden over het oppervlak en na een minuutje uitbuffen!
Nog beter is het om het product op een microfiber applicatorpadje te sprayen, aanbrengen op de lak en dan uitbuffen.

Zo voorkom je bij een zuchtje wind dat er meer product in de wind verloren gaat dan dat er op de lak terecht komt.

Aan de andere kant, dan is het sneller op, goed voor de handel :-d

SMFLK zei:
Danwel geen antwoord op de vraag maar wel even QD+ van PB omhooghalen: super product.
Was in het begin sceptisch maar het spul werkt echt, geeft gewoon meer diepte aan je lak, net dat extra beetje boost!

+1, hier idemdito

nicknameless zei:
Nog beter is het om het product op een microfiber applicatorpadje te sprayen, aanbrengen op de lak en dan uitbuffen.

+1, werkt een stuk makkelijker en fijner om uit te poetsen !!!:-"

Nogmaals +1, is nog zuiniger ook met een MF padje, ik maak het padje altijd eerst wel iets vochtig alvorens de QD+ aan te brengen.

Nou ik ben benieuwd. Ik ga morgen de Ypsilon winter klaar maken en dan ga ik het over de Reload proberen. Eens zien of de rode kleur goed naar boven komt dan.