• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is waxen in de winter nog mogelijk?

Afgelopen woensdag heb ik mijn auto gedeeltelijk nog gewaxed met poorboy's world ex sealant(kofferbak klep & motorkap) dat ging prima. Wel verstandig om uit de wind te gaan staan, ik stond in de wind is niet erg prettig. Dus zolang het droog is, uit de wind en boven nul moet het kunnen naar mijn mening.

Hangt een beetje van de was af, het gaat erom dat je hem zacht genoeg kunt krijgen om te bewerken en dat hij ook nog wil curen binnen een acceptabele tijd. Zelf begin ik er onder de tien à vijftien graden niet meer aan, puur omdat het dan niet meer lekker werkt. Maar het kan wel nog gewoon.

• Leuk
Reacties: Tim
Als het kouder wordt, duurt het ook langer om de wax te laten curen. Het gaat nog best als het droog is, maar zoals hierboven al vermeld is, werkt het net effe wat minder lekker.

O ja, wacht er niet mee tot het eind van de middag; op een gegeven moment begint er dauwvorming op te treden, met name op de horizontale vlakken (dak, motorkap) en dat is op zijn zachtst gezegd bijzonder onhandig als je de wax nog moet afnemen.

Hoop dat het zaterdag-zondag nog zal lukken. Heb dan een Opell Corsa te doen :)

Hopelijk doet de 915 het :)

Misschien is "Gyeon - Q²M Bathe" iets om in de winter te gebruiken??
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Gyeon_Q²M_Bathe_400ml_102705

Afgelopen weekend nog een auto gepolijst en in de was gezet. Ging nog prima aangezien ik een loods met heaters tot mijn beschikking heb :-". Echter toen de roldeur een tijdje op had gestaan terwijl de was aan het curen was, was hij wel wat moeizaam uit te wrijven (zowel de PB black hole als de autoglym super resin polish en de PB EX-P)