Het werken met een rotary vergt een andere techniek dan bij het gebruik van een D/A, voor wat betreft het leren werken met een rotary:
- Altijd de pad vlak houden.
- Oefenen op een motorkap is allemaal leuk en aardig, zal iedereen lukken, maar de staande delen en moeilijk gevormde delen van een auto vormen vaak het probleem.
- Zorg dat je weet hoe dik de lak is voordat je begint!
- Nooit op 1 plek stil blijfen hangen.
- Weet wat bepaalde pad/product combo's doen (productkennis) in combinatie met toerentallen
- Ga liever niet voor een el cheapo rotary, deze zijn vaak: lawaaiig, zakken in toerental, zijn zwaar.
- Hou je koppie er bij en laat je niet afleiden als je aan het werk bent een rotary, een foutje is zo gemaakt.
- Altijd de pad vlak houden.
- Oefenen op een motorkap is allemaal leuk en aardig, zal iedereen lukken, maar de staande delen en moeilijk gevormde delen van een auto vormen vaak het probleem.
- Zorg dat je weet hoe dik de lak is voordat je begint!
- Nooit op 1 plek stil blijfen hangen.
- Weet wat bepaalde pad/product combo's doen (productkennis) in combinatie met toerentallen
- Ga liever niet voor een el cheapo rotary, deze zijn vaak: lawaaiig, zakken in toerental, zijn zwaar.
- Hou je koppie er bij en laat je niet afleiden als je aan het werk bent een rotary, een foutje is zo gemaakt.