Na lange tijd niets tot weinig posten qua detail-werk, nu weer eens een project'je' wat wel de moeite waard is denk ik...
Het lijdend/leidend voorwerp:
In eerste opzicht lijkt ie netjes, maar tegendeel is minder waar.....
Na goede foam/was/ijzerverwijderaar/kleibeurt (geen foto's van, niet spannend verder) kwam ik op het volgende...
*** let op, verder kijken op eigen risico ***
Scherm RV
Deur RV
Helaas bleek na diktemetingen dat de speelruimte vrij beperkt is, waardes tussen 78(!!) en 110 micron overall.
Hier en daar enkele uitschieters naar 120, maar dat was maar beperkt aanwezig.
Anyways, wetende dat er niet heel veel speelruimte was, voorzichtig begonnen op het voorscherm.
Testspot: Festool Shinex + M105 + oranje LC kompressor, bleek dat er grover geschut aan te pas moest komen.
Opzich positief, maar dus véél werk voor weinig correctie...
Uiteindelijk uitgekomen op:
- Shinex + Purple Foamed wool + M105 -> 2 hits
- Shinex + oranje LC kompressor + Scholl S17+ -> 2 hits
- Shinex + gele 3M pad + 3M Ultra Fine -> 1 hit
- DAP900 + zwarte LC CCS pad + 3M Ultra Fine -> 1 hit
Resultaat (na roterend werk, finishing met DAP moest nog..!):
VEEL werk, maar wel resultaat
Uiteindelijk de gehele bijrijderskant met bovenstaande combo afgewerkt, daarna 2x ontvet met Gyeon Prep en een laagje Gyeon CanCoat aangebracht.
Glans te over!!
Tot zover deel 1...
To be continued.............
Het lijdend/leidend voorwerp:
In eerste opzicht lijkt ie netjes, maar tegendeel is minder waar.....
Na goede foam/was/ijzerverwijderaar/kleibeurt (geen foto's van, niet spannend verder) kwam ik op het volgende...
*** let op, verder kijken op eigen risico ***
Scherm RV
Deur RV
Helaas bleek na diktemetingen dat de speelruimte vrij beperkt is, waardes tussen 78(!!) en 110 micron overall.
Hier en daar enkele uitschieters naar 120, maar dat was maar beperkt aanwezig.
Anyways, wetende dat er niet heel veel speelruimte was, voorzichtig begonnen op het voorscherm.
Testspot: Festool Shinex + M105 + oranje LC kompressor, bleek dat er grover geschut aan te pas moest komen.
Opzich positief, maar dus véél werk voor weinig correctie...
Uiteindelijk uitgekomen op:
- Shinex + Purple Foamed wool + M105 -> 2 hits
- Shinex + oranje LC kompressor + Scholl S17+ -> 2 hits
- Shinex + gele 3M pad + 3M Ultra Fine -> 1 hit
- DAP900 + zwarte LC CCS pad + 3M Ultra Fine -> 1 hit
Resultaat (na roterend werk, finishing met DAP moest nog..!):
VEEL werk, maar wel resultaat
Uiteindelijk de gehele bijrijderskant met bovenstaande combo afgewerkt, daarna 2x ontvet met Gyeon Prep en een laagje Gyeon CanCoat aangebracht.
Glans te over!!
Tot zover deel 1...
To be continued.............
Laatst bewerkt: