• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jaguar S-type in eer hersteld!

bart0ving

Detailing rookie
24 nov 2012
216
0
30
Goedenavond mede-detailers!

De eigenaar van deze majestueuze wagen heeft mij gevraagd om zijn prachtige S-type weer in eer te herstellen met een poetsbeurt.

Nou hoeft mij dat geen twee keer gezegd te worden! Ik had vakantie dus ruim de tijd om mij over de Jaguar te buigen.

Bij het zien van de auto wist ik zeker dat hier veel eer aan te behalen viel! De eigenaar wast de auto eigenlijk nooit en duurzaamheid van de beschermlaag vond ik dan ook een belangrijk punt.

kkhq.webp

j8u0.webp

Werk aan de winkel dus!

Eerst gefoamed met Supa Snow Foam en ondertussen alle kieren/rubbers met APC om het mos te bestrijden!

za68.webp

Grondig gewassen met 2em en Dodo Juice Born To Be Mild.

Non Ferro, werkzaam op de velgen.

airn.webp

Vervolgens de auto naar de loods gereden om te polijsten (Monello Serie) en te ontvetten.

dw6v.webp

Als LSP heb ik, met het kernwoord duurzaamheid in gedachte, een laag C.Quartz UK aangebracht.

Vervolgens de banden gedresst, ruiten nagelopen, uitlaten gepolijst, interieur schoongemaakt en gedresst.

De stijlen bij de voorruit zijn ondertussen ook opnieuw gespoten.

Uiteindelijk is de Jaguar er weer prachtig van opgeknapt en is de eigenaar super tevreden!

3lng.webp

Deze vergelijking zegt toch wel alles denk ik:

Voor:

ghbh.webp

Na:

sk7o.webp

Tijd voor foto's in de buitenlucht!

cxhl.webp

8ve4.webp

8erg.webp

d67q.webp

Hartelijk dank voor het lezen en tot de volgende keer!

Die had het nodig zeg :-&

Top werk afgeleverd, daar zal de eigenaar zeker over te spreken zijn. Ongelooflijk dat mensen zulk mooie auto's niet koesteren...

@Guy, de eigenaar koestert hem juist (alleen op een andere manier)! Zoals ik in een andere show-off van mij ook al vermeld heb is dat juist de reden dat mensen bij mij komen!

@Tim, heel fijn! Werkt lekker lang door en is super krachtig. Meurt ook niet zo erg als Iron.x (lees: minder)

hoe beviel het aanbrengen van de uk coating? Werkt het persoonlijk voor jou fijner dan een sealent/wax combinatie of een glaze/sealent/wax combinatie?

kelvin1990;n388904 zei:
hoe beviel het aanbrengen van de uk coating? Werkt het persoonlijk voor jou fijner dan een sealent/wax combinatie of een glaze/sealent/wax combinatie?
dit is een oplossing die redelijk veel tijd inneemt maar dat zich met de standtijd weer terugbetaald! Dus in dit geval koos ik dus ook voor de coating. Op mijn eigen auto zou ik eerder voor wax gaan omdat ik daar regelmatig mee bezig ben. Overigens heb ik de twingo nu in de BSD van Sonax staan. K ben benieuwd hoe dat zich houdt.

Mark1986;n389299 zei:
Netjes hoor.. je zou nu tegen de eigenaar moeten zeggen: Eerlijk is eerlijk, een schone auto rijdt toch zoveel lekkerder? :)
ik heb vernomen van de eigenaar dat hij nu heel voorzichtig rijdt met de auto omdat alles nog zo nieuw lijkt :D