Zoals ik in een ander topic al had aangekondigd, ben ik gisteren en vandaag bezig geweest om een Jaguar XJ 4.2 uit '72 onder handen te nemen.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een oldtimer heb gedaan.
Man, wat een details zitten daar toch op/in/aan.
Het was wel duidelijk dat ik met een liefhebbersauto te maken heb gehad. De aandacht was met name op technisch gebied aan de auto af te zien.
Ook optisch was de auto eigenlijk best in goede staat, maar deze had de afgelopen jaren wel de nodige verwering en waskrassen opgelopen.
De opdracht was dan om vooral die zaken qua lak weer in nette staat te brengen.
Stappenplan.
1. Wassen met Megs Goldclass (vanwege de tectyl in de wielkasten en deursponningen heb ik deze zo gelaten)
2. Banden ontvet met Dasty. Wielen hoefden niet met grof geschut, deze waren pas gespoten, dus even met Megs wheelbrightener
3. Kleien (ook de ramen)
4. Polijststappen (na testspot) M105 oranje rotary, M205 wit rotary en M205 op groen DA
5. Vanwege de unilak heb ik toch gekozen voor een glaze, PB Black Hole.
6. Vervolgens een sealant, de PB EX-P, en getopt met de Collonite 845 wax.
7. Ramen (binnen en buiten) schoongemaakt met Megs glasscleaner
8. Rubbers (waren ook ontvet met Dasty) voorzien van PB Trim Restorer
9. Chroom (en dat was vééél) behandelt met een polish. Wordt die ook weer eens een keer gebruikt.
10. Banden voorzien van Megs Tyre Gel voor een glanzende afwerking
11. Veel neuzelwerk aan de details...
Tips en op/aanmerkingen van harte welkom.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een oldtimer heb gedaan.
Man, wat een details zitten daar toch op/in/aan.
Het was wel duidelijk dat ik met een liefhebbersauto te maken heb gehad. De aandacht was met name op technisch gebied aan de auto af te zien.
Ook optisch was de auto eigenlijk best in goede staat, maar deze had de afgelopen jaren wel de nodige verwering en waskrassen opgelopen.
De opdracht was dan om vooral die zaken qua lak weer in nette staat te brengen.
Stappenplan.
1. Wassen met Megs Goldclass (vanwege de tectyl in de wielkasten en deursponningen heb ik deze zo gelaten)
2. Banden ontvet met Dasty. Wielen hoefden niet met grof geschut, deze waren pas gespoten, dus even met Megs wheelbrightener
3. Kleien (ook de ramen)
4. Polijststappen (na testspot) M105 oranje rotary, M205 wit rotary en M205 op groen DA
5. Vanwege de unilak heb ik toch gekozen voor een glaze, PB Black Hole.
6. Vervolgens een sealant, de PB EX-P, en getopt met de Collonite 845 wax.
7. Ramen (binnen en buiten) schoongemaakt met Megs glasscleaner
8. Rubbers (waren ook ontvet met Dasty) voorzien van PB Trim Restorer
9. Chroom (en dat was vééél) behandelt met een polish. Wordt die ook weer eens een keer gebruikt.
10. Banden voorzien van Megs Tyre Gel voor een glanzende afwerking
11. Veel neuzelwerk aan de details...
Tips en op/aanmerkingen van harte welkom.