• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A8 D3

A6-owner

Detailing rookie
1 mei 2010
33
0
3 Weken terug een A8 gepoetst. En jongens, wat heb ik me hier (weer) op verkeken.

Om 8 uur gestart en om 20 uur gestopt. Eigenlijk aan één stuk door gewerkt.

Op dat moment stonde de auto nog niet in de wax, bandjes nog niet zwart, en de ramen niet gedaan. Ook een paar detail dingetjes moesten nog even gedaan worden. Dat heb ik vandaag dus nog even gedaan tusen de bedrijven door.

Ondanks dat het een aardige verbetering is, kan ik niet zeggen dat 100% naar mijn zin is. Maar goed, de lat ligt ook hoog zullen we maar zeggen.
Wens van de eigenaar was vooral om de auto weer swirlvrij te hebben en de auto van een wax te voorzien.
Lean back and enjoy...

Stappen:
Interieur:
Uitgezogen en alleen schoongemaakt met een APC. Stuur en pook iets meer aandacht gegeven. Leerbehandeling vond de eigenaar niet nodig (viel ook wel mee)

Exterieur
1.Goed afgespoten met de HD reiniger
2.Gewassen met Megs Goldclass
3.Gekleid met Megs klei en last touch
4.Gepolijst met rotary en Megs M105 paars en M205 op geel en vervolgens M 205 met DA op zwart.
5.Vanwege de winterprep voorzien van een Collonite 845
6.Ramen met Megs Glasscleaner
7.Velgen gereinigd met Megs wheelbrightener, vervolgens met Iron-X en Valetpro tarremover.
8.Banden voorzien van Megs Tyregel

Foto's zijn niet erg praktisch genomen helaas, maar ik hoop dat het resultaat voor zich spreekt.

Tips? Kom maar op.





IMG_1409.jpg


IMG_1417.jpg


IMG_1418.jpg


IMG_1424.jpg


IMG_1425.jpg


IMG_1426.jpg


IMG_1427.jpg


IMG_1428.jpg


IMG_1429.jpg


IMG_1430.jpg


IMG_1431.jpg


IMG_1432.jpg


IMG_1433.jpg


IMG_1435.jpg


IMG_1436.jpg


IMG_1437.jpg


IMG_1438.jpg


IMG_1439.jpg


IMG_1440.jpg


IMG_1441.jpg


IMG_1442.jpg


IMG_1455.jpg
 
Dat heb ik nou ook altijd: kost toch meer tijd dan je vooraf inschat; nog even dit, nog even dat en dan is het gauw laat.
Mooie detail en erg goeie reflectie in de Audi.
 
Resultaat is prachtig, wat een mooi kleurtje zat er onder de krassen. Het lijkt erop dat er een paarse of rode metallic flake in de lak verstopt zat.
 
Ik zie dat Ketel ook nog van de partij was! Man, waar haal jij de tijd vandaan met die drukke baan van je! Maar wat een klus! Het zijn wel de leukste qua before en after. Wat ik me dan wel afvraag is hoe lang hij zo mooi blijft als de eigenaar hem zó vies heeft laten worden...
 
VroemGTI zei:
Ik zie dat Ketel ook nog van de partij was! Man, waar haal jij de tijd vandaan met die drukke baan van je! Maar wat een klus! Het zijn wel de leukste qua before en after. Wat ik me dan wel afvraag is hoe lang hij zo mooi blijft als de eigenaar hem zó vies heeft laten worden...

Haha, inderdaad.

Een aantal foto's die je ziet zijn bij Ketel voor de deur genomen. Ik had de A8 voor een zaterdag gepland staan en hoefde pas op maandagochtend terug te zijn. Op zondag heb ik samen met Vincent zijn 307CC onder handen genomen. Tussen de bedrijven door heb ik dus de A8 voorzien van een waxlaag, bandenzwart en ramen gereinigd.

De eigenaar (inmiddels met pensioen en de auto overgenomen van de lease) is ook echt voornemens om de auto in deze staat te houden.
 
Wil je zo vriendelijk zijn om dit topic even te lezen:

https://forum.Carclean.com/cc_postst9635/Tips-voor-het-aantal-fotos-in-je-showoff.aspx

Je hebt nu bijna 80 foto's gebruikt, zes a acht keer teveel dus. Er zitten ontzettend veel dubbele en dus overbodige foto's tussen. Het haalt de kwaliteit van je verslag onnodig naar beneden.

 
Knap werk geleverd in een, voor zo'n lap staal, betrekkelijk korte tijd! Heerlijke wagen zo'n A8:heart_eyes:
 
Zeer mooi resultaat op de A8! Goede lakcorrectie behaald, glans is goed terug.

Even een vraagje: je schrijft dat je het interieur met APC hebt schoongemaakt, nu is het interieur van een A8 bijna volledig met leder bekleed, heb je het wel gevoed? APC droogt het leder erg uit!