• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeremy - E90 330i Sedan & E46 330ci Cabrio

straight-sixes

Detailing chief
28 aug 2017
36
75
NL/DE
Goedenmiddag!

Bij deze wil ik mijzelf graag voorstellen. Ik ben Jeremy, 26 lentes jong en ik woon in Middelburg. Ik ben in het bezit van een BMW E90 330i sedan (daily) en een E46 330ci cabriolet (mooi-weer-project-uitbouw-enz.). Nu ben ik redelijk fanatiek met ze schoon houden, maar ik stuit keer op keer tegen vieze velgen... Hier zal ik uiteraard een apart topic voor openen, ik heb beide auto's al behandeld met een wax spray van Gyeon, maar dit maakt het zelfs nog moeilijker om het vuil te verwijderen... :oops:

Anyway.. Foto's;

29zy58k.webp

E90 330i - Daily

IMG_3464.webp
E46 330ci - project

groetjes,
Jeremy

Laatst bewerkt:
Welkom! Mooi wagenpark! Vooral die E90 vind ik echt een heel mooi ding!

Voor je velgen zou ik een Gyeon Rim coating aanraden. Spuit je het vuil er zo af met de hogedruk en blijft een jaar zitten..

Thanks! Ja de E90 is "af", en omdat het toch bleef kriebelen en ik altijd al een cabrio wou hebben (mits niet daily) heb ik de E46 330ci erbij gekocht. De plannen zijn om die nog iets lager te leggen dmv van een Eibach Pro kit, eventueel een volledig OEM M-pakket en ik wil een recente(re) navigatie-unit inbouwen. Echter denk ik dat de E46 ook al aardig "af" is als de wagen net wat lager ligt. Er zit nu een standaard onderstel onder en dit oogt toch vooral aan de voorkant wat te hoog. Uiteraard moet het geen buikschuiver worden, maar gewoon net wat subtieler omlaag, zodat de wielkas beter opgevuld en de wagen net "boven de band" komt te liggen.

Goede aanbeveling trouwens! Werkt dit op ieder type velg (gepoedercoat en gespoten)?

Hele mooie wagens, vooral de E46 kan mij wel bekoren.
Zoals hierboven al aangegeven is het aanbrengen van een coating op velgen een hele verbetering.
Ik moet dit zelf ook nog doen.

Heb pas geleden een E46 328I aangeschaft, hier heb ik een multimediasysteem ingebouwd.
Eonon ga7150a, kijk eens naar deze unit. Ik heb deze met DAB+ module, ben er zeer tevreden over.
Plug & play, uurtje werk om in te bouwen.

Welkom. En welk product zorgt ervoor dat je moeilijker vuil verwijdert dan? Naar mijn weten zijn alle Gyeon producten juist vuil vriendelijk...

@Istnogferarie het lijkt er voor nu op dat hij per ongeluk Gyeon Tire als "spray wax" heeft gebruikt en dan krijg je op lak idd een plakkerige bende omdat het niet in kan trekken. (Is een ander topic voor geopend)

Toch bijzonder, aangezien deze in de Wheel & Tire kit zit...

Uiteraard heb ik het relatief dun aangebracht en vervolgens ben ik er met een microvezeldoek overheen gegaan. Of ben ik dan de amateur? :sweat:

Maar even voor de duidelijkheid.

Product 1 :
Gyeon Iron (heldere) bedoeld om de velg te reinigen. Maakt remstof vloeibaar en paars om makkelijker te reinigen.

Product 2 :
Gyeon Tire (blauwe) bedoeld om de banden te dressen. Gemaakt om het rubber te voeden.

Waar heb je welk product op gebruikt?

En de naam van de set is Wheel & Tire niet Rim only.... ;)

Laatst bewerkt: