• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jeroen's Padprobleem!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Ja, ik ben al wel op enorm veel onderzoek geweest hoor, maar ben er nog niet echt uit, ook omdat ik het bij mijn auto moeilijk vind om te bepalen welke combinatie nu het beste is, dit zal ik allemaal moeten uit testen dmv een testspot. :schaam

Mijn collectie is uhm redelijk groot kwa poorboy´s world, dus heb de SSR1-SSR2.5-SSR3 (Laatste zal ik weinig nodig hebben)

Maar ja, de kombinatie pads (krijgen we weer zo'n topic....) Maar ik moet bijna wel keuzes maken, aangezien het me al veelste veel mooi weer is geweest. en het laleen nog maar bter kan worden :-b

Dus! voor het polijstwerk,

SSR1 LC Witte/groene heavy/groene light pad ?

SSR2.5 LC Witte/groene heavy/groene light pad ?

SSR3 LC groene light pad/ witte pad ?

En dan heb ik ook nog de professional polish, deze met de uhm, LC blauwe pad? voor bv, als cleaner te gebruiken, om na het polijsten, of als "cleaner" tussentijds te gebruiken, als ik niet hoef te polijsten. (en natuurlijk kan ik ook de witte/groene heavy/light/ witte pad met dit product gebruiken, aangezien de pad, dan de cutting factor heeft.)

Of zien jullie nog een stap die ik misschien toch mis?

Ene om het makkelijk te houden, van alle pads komen er gewoon twee!

heb al:

1maal 5,5 inch orange
1 maal 5.5 inch, white
1 maal 6.5 inch, blue
1 maal 6,5 inch green (geen idee welke, light of heavy, is toendertijd veel verwarring over geweest) :roll
1 maal 6,5 inch white (maar nu is die geel)

(en ik vind die grote joekels helemaal niet fijn werken)

Dus klein is fijn! :D
 
Op mijn avensis heb ik gespeeld met de dap.
Alleen op de moterkap nog.

Ben begonnen met test spots

2.5 op een witte pad deed het niet.
2.5 op heavy groen deed het exelent.


Dus gewoon ff testspots maken en ga van light naar zwaar.

Eigenlijk hoor je nog oranje pad tussen wit en groen te doen maar ik heb die nog niet.
Was niet op vooraad.
 
Lees ook maar eens het sticky over pads!
Uiteindelijk is het ook een beetje persoonlijke voorkeur!

Ik zou voor de SSR2.5 zowiezo oranje nemen en voor de SSR1 zou ik zowiezo een witte nemen, dan kan je nog van elk 2 stuks nemen om bijvoorbeeld ook SSR2.5 op wit te proberen en andersom (SSR1 op oranje). Dan kan je bijvoorbeeld ook nog heavy green erbij nemen en een witte voor eventueel de professional polish als de SSR1 nog steeds te grof is!

Groeten
 
Het lijstje dat ik heb:
Pro Polish: Wit, Light Groen, Zwart
SSR 1: Wit, Light Groen,
SSR 2,5: Oranje, Heavy Groen, Wit
SSR 3: Foamed Woolpad, Oranje, Heavy Groen

Zelf vind ik 5.5inch veel prettiger werken op de dap.
Maar goed, heb ook wat 6.5 pads, die als echt Hollander toch ook maar op gebruiken.
En mezelf laastst getrakteerd op een 3.5inch backingplate met 4inch pads
Keuzes zat dus :D:
 
Ik zal vast Adri voor zijn (;)) : heb je al testspots uitgevoerd met bijv de SSR1+wit en een of meerder passes? En wat was het resultaat?

Volgens mij ben je de enige met een rode Alfa op het forum, dus in dit geval uniek. Ik bedenk me net dat er volgens mij op dit forum een show off is geweest van een rode AR 156 (vol met swirls) en dof rode Peugeot Partner. Het is een topic, met van beide met veel foto's. Even zoeken en mogelijk heb je daar ook nog wat aan. Succes! :)^
 
Ja tests heb ik al eens gedaan, alleen mijn auto, is ook compleet over gespoten, dus de originele lak heeft die al lang niet meer :roll En heb het idee, dat mijn lak harder is, dan bv. van een alfa met nog wel de originele lak er op.

Maar zit misschien toch te denken, om eens op een dag een dagje te plannen, en richting bergschenhoek te rijden, en of er daar mensen zijn, die me willen helpen. En zo de perfecte kombinatie te vinden. :roll :weetniet

Vind het eerlijk gezegt toch nog wel beetje moeilijk hoor, en zie ook niet alles, dus elke praktijktip zal ik zeker onthouden en meenemen in mijn polijstbeurtjes, en vermoedt ook dat ik het zelf nog niet helemaal goed doe. En daarom zou ik een dagje plannen het wel fijn vinden :) (Ben ook druk met school e.d. en daardoor ook weinig tijd om elke keer maar weer te testen....) Voordat ik dus compleet mijn wagen zal doen.
 
Oke!

Ik wil gewoon starten, en verschillende pads zijn nooit weg!

Dus 1x orange light cutting pad (had er ook al eentje)
2x green light poliching pad
2x white polishing pad (paps heeft er eentje stuk gemaakt) :confused:

Nou leek mij dit wel een moi begin al dacht ik zelf!

Black hole, sealant, en waxen doe ik altijd nog met de hand.
En anders kan er mettertijd nog wel een blauwe pad bij :)