Omdat ik schijnbaar iets verkeerds doe (of de pech heb gehad een paar ‘zwakke’ pads te hebben gekregen…) wil ik graag jullie mening.
Er is al veel over geschreven, en ik heb volgens mij het meeste al gelezen, daarom toch nog maar weer een nieuw topic over .. hoe pads te wassen/schoonmaken tijdens het polijsten.
Mijn eerste pad is gesneuveld door eigen schuld, de hele auto polijsten (mezzo op groen) zonder de pad tussendoor te reinigen en teveel polijstmiddel te gebruiken.
Even machine van de auto af, en het schuim vloog van de velcro af.
De tweede pad is gesneuveld doordat de velcro tijdens het uitzwieperen op de machine achterbleef.
Hiermee had ik ongeveer 3 auto’s gedaan (ook een groene pad).
Velcro zou teveel nat zijn geworden?
Ook een witte pad is op deze manier gesneuveld.
Dennis vertelde op het forum dat de witte pads zachter zijn, en daardoor kunnen deze kapot draaien op de machine als er teveel water in zit.
Klinkt aannemelijk, echter de ‘oude’ hex pad heb ik nog steeds, en een nieuwe is gesneuveld tijdens het schoonmaken.
Daarnaast heb ik een oranje pad gescheurd (zie foto) en een andere oranje pad kleeft simpelweg niet wanneer ik deze onder de kraan heb schoongemaakt. Op één of andere manier krijg ik deze niet voldoende vastgekleefd op de machine, ook al ‘masseer’ ik het velcro op de plate.
Tijdens het droogdraaien (standje 1!) vliegt deze er direct weer af.
De eerste oranje pad is nog wel goed, maar kleeft amper.
De tweede oranje pad heb ik afgelopen keer gebruikt i.c.m. inizio.
Pad in gesprayd met een pufje S&W, 3 drupjes (erwtjes) op de pad en polijsten maar.
Na het eerste stukje van ongeveer 50x50 opnieuw 3 drupjes erop gedaan.
Tijdens het polijsten sprongen de restjes polijstmiddel uit de pad, dus ik dacht dat het tijd werd om de pad schoon te maken.
Dit heb ik op de volgende manier gedaan:
Hiervoor heb ik een plastic bak gekocht (geen foto’s gemaakt) van ca 50 cm lang, 30 cm breed en 20 cm diep.
Hierin een laagje (warm) water van ongeveer 2 cm. Beetje Dasty erin, machine met pad erin dompelen, even duwen en DAP op standje 1.
Hiermee spat het een stuk minder, en de pad hoeft niet van de DAP af.
Droogdraaien in een emmer.
Tijdens het droogdraaien was er veel onbalans in de pad, dus maar gestopt met droogdraaien en weer verder met eigenlijk een te natte pad: resultaat de hele auto onder de spetters!
Dit werkt dus ook niet.
Toen ik de pad bekeek, zag ik tot mijn schrik deze scheur:
Hieronder hoe ik EERST de pads schoonmaakte:
• Pad van de machine halen
• Beetje water erop
• Spraytje Dasty
• Onder de kraan Dasty inwrijven en vervolgens uitspoelen
• (Pad super schoon)
• Weer op de DAP, en in een emmer uitdraaien beginnend op standje 1 en door naar 4
Na de tip van Dennis (er zou nog een filmpje volgen?) de pad minder nat maken, door deze aan de DAP te laten zitten.
Laagje water in een bak pad laten zuigen en licht duwen, DAP aanzetten op standje 1, even laten draaien, en vervolgens uitdraaien in een emmer, waarbij ik ook begin op standje 1 en door naar 4
Dit gaat prima met de witte en groene pads.
Echter met de laatste oranje is deze dus gescheurd!
Omdat ik nu op +- 10 auto’s al 6 pads heb verbruikt (2x wit, 2x groen en 2x oranje) wordt het een dure geschiedenis, helemaal als ik lees dat sommigen meer dan 50 auto’s doen met een pad, terwijl ik er gemiddeld dus bijna 1 per auto gebruik….
Wanneer ik de 3 erbij reken die bij het starterspakket zaten, heb ik inmiddels 16 Proffesional pads gekocht! (aangevuld met Meguiar's Professional - Soft Buff 4inch Foam Polishing Pad en Lake Country - 4 inch Light Green Spot Buff Light Polishing CCS Pad en de laatste keer om te proberen: Lake Country - Electrified White Sheepskin Wool Pad - 5" en Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
De padwashers zijn mij simpelweg op dit moment te duur, dus hoe kan ik het beste de pads tussendoor reinigen?
Aan het eind is het geen probleem. De laatste keer heb ik de pads (in waszak) mee gewassen met de doeken, en behalve verkleuren zien ze er top uit.
Het gaat mij dus vooral om hoe ik het beste de pads kan reinigen tijdens het polijsten.
(en dan met name de hardere pads)
Lang verhaal, maar ik wordt er onderhand een beetje zat van om iedere keer een zooi pads mee te bestellen omdat deze stuk gaan.
(Overigens vind ik de nieuwe pads, zonder de wafelstructuur, minder, ook al zegt Dennis van niet. Ze zijn kleiner, en minder flexibel lijkt het. Ik heb liever de ‘oude’ pads)
Er is al veel over geschreven, en ik heb volgens mij het meeste al gelezen, daarom toch nog maar weer een nieuw topic over .. hoe pads te wassen/schoonmaken tijdens het polijsten.
Mijn eerste pad is gesneuveld door eigen schuld, de hele auto polijsten (mezzo op groen) zonder de pad tussendoor te reinigen en teveel polijstmiddel te gebruiken.
Even machine van de auto af, en het schuim vloog van de velcro af.
De tweede pad is gesneuveld doordat de velcro tijdens het uitzwieperen op de machine achterbleef.
Hiermee had ik ongeveer 3 auto’s gedaan (ook een groene pad).
Velcro zou teveel nat zijn geworden?
Ook een witte pad is op deze manier gesneuveld.
Dennis vertelde op het forum dat de witte pads zachter zijn, en daardoor kunnen deze kapot draaien op de machine als er teveel water in zit.
Klinkt aannemelijk, echter de ‘oude’ hex pad heb ik nog steeds, en een nieuwe is gesneuveld tijdens het schoonmaken.
Daarnaast heb ik een oranje pad gescheurd (zie foto) en een andere oranje pad kleeft simpelweg niet wanneer ik deze onder de kraan heb schoongemaakt. Op één of andere manier krijg ik deze niet voldoende vastgekleefd op de machine, ook al ‘masseer’ ik het velcro op de plate.
Tijdens het droogdraaien (standje 1!) vliegt deze er direct weer af.
De eerste oranje pad is nog wel goed, maar kleeft amper.
De tweede oranje pad heb ik afgelopen keer gebruikt i.c.m. inizio.
Pad in gesprayd met een pufje S&W, 3 drupjes (erwtjes) op de pad en polijsten maar.
Na het eerste stukje van ongeveer 50x50 opnieuw 3 drupjes erop gedaan.
Tijdens het polijsten sprongen de restjes polijstmiddel uit de pad, dus ik dacht dat het tijd werd om de pad schoon te maken.
Dit heb ik op de volgende manier gedaan:
Hiervoor heb ik een plastic bak gekocht (geen foto’s gemaakt) van ca 50 cm lang, 30 cm breed en 20 cm diep.
Hierin een laagje (warm) water van ongeveer 2 cm. Beetje Dasty erin, machine met pad erin dompelen, even duwen en DAP op standje 1.
Hiermee spat het een stuk minder, en de pad hoeft niet van de DAP af.
Droogdraaien in een emmer.
Tijdens het droogdraaien was er veel onbalans in de pad, dus maar gestopt met droogdraaien en weer verder met eigenlijk een te natte pad: resultaat de hele auto onder de spetters!
Dit werkt dus ook niet.
Toen ik de pad bekeek, zag ik tot mijn schrik deze scheur:
Hieronder hoe ik EERST de pads schoonmaakte:
• Pad van de machine halen
• Beetje water erop
• Spraytje Dasty
• Onder de kraan Dasty inwrijven en vervolgens uitspoelen
• (Pad super schoon)
• Weer op de DAP, en in een emmer uitdraaien beginnend op standje 1 en door naar 4
Na de tip van Dennis (er zou nog een filmpje volgen?) de pad minder nat maken, door deze aan de DAP te laten zitten.
Laagje water in een bak pad laten zuigen en licht duwen, DAP aanzetten op standje 1, even laten draaien, en vervolgens uitdraaien in een emmer, waarbij ik ook begin op standje 1 en door naar 4
Dit gaat prima met de witte en groene pads.
Echter met de laatste oranje is deze dus gescheurd!
Omdat ik nu op +- 10 auto’s al 6 pads heb verbruikt (2x wit, 2x groen en 2x oranje) wordt het een dure geschiedenis, helemaal als ik lees dat sommigen meer dan 50 auto’s doen met een pad, terwijl ik er gemiddeld dus bijna 1 per auto gebruik….
Wanneer ik de 3 erbij reken die bij het starterspakket zaten, heb ik inmiddels 16 Proffesional pads gekocht! (aangevuld met Meguiar's Professional - Soft Buff 4inch Foam Polishing Pad en Lake Country - 4 inch Light Green Spot Buff Light Polishing CCS Pad en de laatste keer om te proberen: Lake Country - Electrified White Sheepskin Wool Pad - 5" en Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
De padwashers zijn mij simpelweg op dit moment te duur, dus hoe kan ik het beste de pads tussendoor reinigen?
Aan het eind is het geen probleem. De laatste keer heb ik de pads (in waszak) mee gewassen met de doeken, en behalve verkleuren zien ze er top uit.
Het gaat mij dus vooral om hoe ik het beste de pads kan reinigen tijdens het polijsten.
(en dan met name de hardere pads)
Lang verhaal, maar ik wordt er onderhand een beetje zat van om iedere keer een zooi pads mee te bestellen omdat deze stuk gaan.
(Overigens vind ik de nieuwe pads, zonder de wafelstructuur, minder, ook al zegt Dennis van niet. Ze zijn kleiner, en minder flexibel lijkt het. Ik heb liever de ‘oude’ pads)