• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jetseal met collinite 915?

328iT

Detailing addict
22 aug 2009
46
52
48
Hoi allemaal,

Ik zoek een goede sealant die mooie resultaat geeft icm collinite 915.

Ik dacht aan Jetseal. Is dit mooie combi?

Wat verwacht je van die combinatie? Duurzaamheid of extra glans?

Ik heb kort geleden collinite 915 over Meguiars NXT 1.0 paste getopt. Dat zag er geweldig uit. Weekje later het dak gekleid en daarna behandeld met SRP. Ook dit heb ik getopt met Collinite 915. Ik vond deze combo qua glans minder dan de eerste. Ook de beading van de eerste combo was mooier dan die met SRP. Overigens is dit alles nu een week of twee geleden en beide combo's doen hun werk prima en zijn qua glans nu niet meer van elkaar te onderscheiden.

Het kan ook subjectief zijn. Ik had ook iets meer van de SRP verwacht. De geluiden in dit forum waren dat het gewelding swirl verbegd door fillers. Maar ik vind dat NXT dat ook al heel goed doet.

Groeten GdV42

lastig: je hebt al een wax die erg duurzaam is en de vraag is of een sealant nog iets duidelijks heeft toe te voegen.

Ik denk van niet, of op z'n hoogst iets marginaals.

Ik heb zelf momenteel de combi Jet Seal 109 + Collinite 845 op mijn auto zitten.
Zoals tinus al aangaf, is het maar de vraag of het inderdaad wat extra toevoegt, maar het 'voelt' wel lekker.

De Focus is nu enorm smerig vanwege niet kunnen wassen van mijn auto (straat opengebroken), maar dat zorgt er tevens voor dat ik over een tijdje echt goed kan zien of de combinatie goed werkt.

ik heb.. op mijn eigen auto, fk1000p sealant zitten, met daaroverheen collinite 845..
of het echt iets aan duurzaamheid brent? ik weet het niet.. mischien IETS.. maar die lagen houden toch ZO lang, dat ik op gegeven moment iets anders wil, en het eraf klei / was / polijst..
en die fk1000p heb ik alleen aangebracht, omdat deze mooi oogde.

me pa's mondeo staat in 2 lagen 845,en ben benieuwd hoelang die houdt (doet het nu een maandje, wel zit daar onder srp, met ook een lichte sealant) tot nu toe, is hij een maand prima, maar dat had ik ook niet anders verwacht.

de saxo van me vriendin had een laagje dodo rubbish original, en een laagje juiced edition.. deze waren er beide af, na een maandje of 1.5 / 2. gezien de beroerde voorbereiding (auto is al ZOLANG niet ge-kleit)

sorry dat het lang duurt met mijn reactie, gisteren had ZIGGO weer een kuur gehad. Gevolg geen internet en geen tv}:)w

Dus als ik goed begrijp, voeg de sealant niets met Colli 915.

Ik kan dus alleen met 915 de winter door zonder sealant??

Stomme vraagje wat betekent SRP? Ik moet nog leren met afkorting:lol

Met 2 laagjes #915 moet je mijns inziens een heel eind komen. Voorwaarde is wel dat de wax goed ik aangebracht.

Zelf gebruik ik de #915 over Blackhole en dat geeft een enorme spiegelglans, meer nog dan destijds #16 van meguiars. bij de Collinite #915 kan je je het best precies houden aan de instrukties op het blik. Dun opbrengen met een vochtig pad en helemaal laten opdrogen (niet eng als je dun hebt aangebracht je veegt het er zo vanaf)
na een paar uur kan je eventueel nog met Last touch of detailer nalopen.

Ik denk dat je met de waxes van collinite de sealant rustig weg kan laten

Het blijft altijd moeilijk om zo te oordelen. Om er achter te komen zou je het zelf moeten proberen. Zo heb ik momenteel exp met wolgang fuzion op de Audi zitten. Lekker zelf testen zo word je zelf er wijzer van.:-)^

Bedankt stimpy68

Oke, geen sealant maar lekker twee keer 915 erop smeren. Hopelijk gaat wax de hele winter door:cool

Er is bij demofilmpje verteld dat 915 ook op de ramen is aangebracht. Is dat te doen of kan ik beter niet doen?

Als ik twee keer wilt doen, hoelang moet ik dan wachten voor de tweede laag?

voor je ramen zou ik de producten van provision nemen!!

de glass scrub voor goede reiniging:klikkie

en voor de bescherming: klik voor de gel, of klik voor de vloeistof

Dat is ook handig! zeker voor de winter.

Ik had een zakje gekregen bij vorige aankoop alleen nog niet geprobeerd.:schaam

Misschien neem ik wel de gel!!

328iT zei:
Bedankt stimpy68

Als ik twee keer wilt doen, hoelang moet ik dan wachten voor de tweede laag?

Er moet gewacht worden tot de eerste écht goed is gecured. Na het 'hazen' (swipetest) en afwrijven curet een wax normaliter nog even door. Ik zou zeggen: Minstens een uur.

guillaumemay zei:
Er moet gewacht worden tot de eerste écht goed is gecured. Na het 'hazen' (swipetest) en afwrijven curet een wax normaliter nog even door. Ik zou zeggen: Minstens een uur.

Bedankt voor de tip!:-)^