• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Jetta4Ever

Jetta4Ever

Detailing rookie
10 okt 2008
3
0
Ik ben Eric (Jetta4Ever) en kom uit Amsterdam

Ben reeds 40 jaar helemaal idolaat van auto's, met name Volkswagen.

Na jaren sparen eindelijk een redelijk "jonge" Volkswagen Jetta 1.6FSI kunnen kopen. Als een kind zo blij!

Tja...... en dan wil je hem mooi schoonhouden. Ga nooit naar de carwash en wilde me er vanaf nu eens wat verder in verdiepen. Lees dus redelijk wat fora (Meguiar's, Carclean) en heb recent (op aanraden van anderen) spullen gekocht van Meguiar.

Ben eigenlijk op zoek naar een "ervaren hobby" poetser die mij de fijne kneepjes van het vak wil leren, zoals kleien, polijsten etc. Dus heb je een keer tijd en zin laat me dat dan even weten (Regio Amsterdam).

Auto:

Volkswagen Jetta 1.6FSI Comfortline uit 2006

Kleur blue graffith

Met vriendelijke groet,

Jetta4Ever
 
welkom op het forum,

er zijn regelmatig workshops die je kan bij wonen, zie het meeting gedeelte

gr nick
 
Welkom op het gezelligste detail forum op het net Erik! Schroom niet om vragen te stellen als iets onduidelijk is, er is altijd wel iemand die het je uit kan en wilt leggen! ;)
 
Welkom Eric! Veel plezier hier op het forum! Enne, je moet ergens een keer beginnen. Als je niet al te agressieve middelen hebt (wat ik me goed kan voorstellen vanwege de leeftijd van de auto), eerst veel lezen hier en dan zelf proberen op de auto.
 
DKBM zei:
Welkom Eric! Veel plezier hier op het forum! Enne, je moet ergens een keer beginnen. Als je niet al te agressieve middelen hebt (wat ik me goed kan voorstellen vanwege de leeftijd van de auto), eerst veel lezen hier en dan zelf proberen op de auto.

Helemaal mee eens! Op diverse fora is het 5 stappenplan goed omschreven. Als je je hieraan houdt en de goede spullen koopt (heb je al) dan kan er eigenlijk niet zo veel (of eigenlijk niets) misgaan. Wil je nog verder gaan (wat gezien de leeftijd van de auto misschien helemaal niet nodig is) dan zit je waarschijnlijk aan machinaal detailen vast. Dit gaat al verder en een clinic is dan denk ik wel aan te raden.

Succes met deze leuke hobby :)^ .

Groet,